کاهش جهانی قیمت تبلت

رقابت شرکت های بزرگ رایانه ای برای کسب سهم بیشتر از بازار رایانه های تبلت باعث کاهش قیمت جهانی این محصول شده است.
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، متوسط قیمت رایانه های لوحی یا تبلت در بازارهای جهانی با کاهش ۲۱ درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ به ۳۸۶ دلار کاهش یافته است.
یافته های IMS Research نشان می دهد این کاهش نتیجه رقابت شدید شرکت های سازنده تبلت با اپل است که فعلا با آی پد یکه تاز این بازار است. هر چند این برتری در سال های آینده از دست خواهد رفت.
با توجه به موفقیت فعلی آی پد، شرکت های رقیب چاره ای جز کاهش قیمت تولیدات خود ندارند تا بتوانند حداقل از این طریق توجه مردم و علاقمندان به تبلت را به محصولات خود جلب کنند. اپل هم که از این مساله نگران شده قیمت آی پد ۲ را به ۳۹۹ دلار کاهش داده است.
کارشناسان می گویند تبلت های ارزان قیمت فروش بیشتری در بازار دارند و امروزه حتی تبلت هایی در بازار با قیمت زیر ۲۰۰ دلار موجود است که بسیاری از نیازهای خریداران این نوع محصولات را رد می کند.
البته باید توجه داشت که همه شرکت های سازنده تبلت نمی توانند این روند را در درازمدت ادامه دهند، زیرا سود اندک ممکن است تداوم حیات اقتصادی آنها را دچار مشکل کند. افزایش توان سخت افزاری و عرضه تبلت های چند هسته ای هم می تواند در آینده باعث نزول جایگاه فعلا مستحکم اپل شود.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.