واقعی مثل حوادث روزنامه‌ها

جام جم آنلاین: گروه تولید سریال «دیوار» به کارگردانی سیروس مقدم هم‌اکنون در لوکیشن یک مغازه صرافی مشغول به کار هستند.

الهام غفوری،‌ تهیه‌کننده سریال با بیان این مطلب توضیح‌داد: تا کنون بیش از ۲۰ درصد تصویربرداری سریال انجام شده و همه در تلاش هستند تا بتوانند کار را برای پخش در هفته نیروی انتظامی برسانند.

او در تشریح اتفاقات سکانس مغازه صرافی گفت: یک مغازه معمولی واقع در غرب تهران را با زدن دکور تبدیل به صرافی کرده‌ایم. چون تصویربرداری در صرافی واقعی مجوزهای زیادی می‌خواهد.

در این سکانس مهدی سلطانی در نقش یک تبهکار به همراه تعدادی از بازیگران نقش پلیس حضور دارد و زد و خورد زیادی بین جمیل (مهدی سلطانی) و نیروهای پلیس به وجود می‌آید.

این سکانس بسیار مهیج و حادثه‌ای است و در آن چند انفجار صورت می‌گیرد که تصادف، انفجار خودرو و دکه روزنامه فروشی را به همراه دارد.

غفوری این سکانس را یکی از سخت‌ترین صحنه‌های کل سریال ذکر کرد و گفت: چند روز است که گروه در این لوکیشن مستقر هستند و اجرای این بخش از فیلمنامه وقت زیادی را از ما گرفته است.

به گفته این تهیه‌کننده گروه تولید سریال دیوار در روزهای آینده راهی لوکیشن مخفیگاه تبهکاران می‌شود. این لوکیشن یک ساختمان قدیمی است و تصویربرداری آن در یکی از مدارس شهر تهران انجام می‌شود. پس از آن نیز لوکیشن بیمارستان تصویربرداری می‌شود.

آتیلاپسیانی، فریباکوثری، کامران تفتی، مهرداد صدیقیان و مهدی سلطانی از جمله بازیگران این سریال هستند که تاکنون جلوی دوربین رفته‌اند. همچنین تهیه‌کننده سریال به دنبال اضافه کردن یک بازیگر جدید به گروه است.

سریال «دیوار» روایتگر ماجرای زندگی متهمی است که پس از ۱۵ سال از زندان آزاد می‌شود. او می‌گردد و مامور پلیسی که او را به زندان انداخته، پیدا می‌کند. این متهم می‌خواهد از مامور پلیس انتقام بگیرد. در این میان ماجراهای خانوادگی هم اتفاق می‌افتد و یک پدر و پسر مقابل هم قرار می‌گیرند.

این سریال بیست و هشتم تیر در لوکیشن دربند، باغ شاطر کلید خورد و از آن زمان تا کنون گروه بدون وقفه مشغول کار هستند. سریال دیوار به سفارش موسسه ناجی هنر برای گروه فیلم و سریال شبکه یک تهیه و تولید می‌شود.

مهدی سلطانی در نقش رییس تبهکاران

فیلمنامه این سریال ۱۰ قسمتی توسط سعید نعمت‌الله نوشته شده و قرار است در هفته نیروی انتظامی روانه آنتن شبکه یک سیما شود.

در این سریال مهدی سلطانی در نقش یک زندانی آزاد شده به نام جمیل جلوی دوربین می‌رود. جمیل رییس یک گروه تبهکاری است اما در زندگی واقعی اش همچون پدری دلسوز با دخترش رفتار می‌کند.

او قربانی فرهنگ اشتباه خانواده‌اش می‌شود و به زندان می‌افتد و وقتی از زندان آزاد می‌شود، آکنده از کینه است.آتیلا پسیانی نقش سرهنگ پلیس اداره آگاهی را بازی می‌کند.

فریبا کوثری در نقش همسر این پلیس ظاهر می‌شود. مهرداد صدیقیان هم در نقش امیرحسین فرزند این خانواده است. کامران تفتی در نقش رفیق و همبند زندانی آزادشده و تینا آخوند تبار در نقش«خورشید» در این سریال حضور دارد.

سیروس مقدم کارگردانی است که پیش تر در سریال پلیس جوان توانایی‌هایش را در گونه پلیسی و حادثه‌ای نشان داده و حالا یک بار دیگر با «دیوار» به سراغ این گونه رفته است. در نوروز امسال سریال چک برگشتی را از این کارگردان شاهد بودیم که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

نرگس، اغما، رستگاران، زیر هشت، پایتخت و چاردیواری از جمله سریال‌های پرمخاطب این کارگردان است.

سیروس مقدم چندی پیش در گفت‌وگو با «جام‌جم» درباره تنوع آثار موجود در کارنامه‌اش گفت: برای من قصه خوب بیش از هر چیزی اهمیت دارد. این قصه خوب ممکن است مثل «اغما» حال و هوایی ماورایی داشته باشد یا مثل «تا ثریا » اجتماعی باشد. سعی می‌کنم در کارم فضایی ایرانی را خلق کنم. یعنی آدم‌ها و مناسباتشان ایرانی باشد. من جور دیگری بلد نیستم کار کنم. وقتی هم بخواهم یک سریال پلیسی بسازم، تلاش می‌کنم به جنبه خانوادگی قضیه نگاه کنم. در سریال «دیوار» هم موضوعات اجتماعی را می‌بینید که هر روز در صفحات حوادث روزنامه‌ها تکرار می‌شود.

سایر عواملی که در پشت دوربین با سیروس مقدم همکاری دارند، عبار‌تند از: فیلمبردار: فرشاد گل‌سفیدی، صدابردار: فرشید احمدی، طراح لباس و صحنه: آرزو غفوری، طراح گریم: مجید اسکندری، برنامه‌ریز و دستیار یک کارگردان: برزو نیک‌نژاد، مدیر تدارکات: آرش صالحی.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.