˝باشگاه تک‌نوازان جوان˝ راه‌اندازی می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

˝باشگاه تک‌نوازان جوان˝ با هدف حفظ و اشاعه فرهنگ بداهه‌نوازی در موسیقی دستگاهی ایران و جذب استعدادهای جوانان در فرهنگسرای ارسباران تشکیل خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، این فرهنگسرا به منظور تشکیل این«باشگاه تک نوازان جوان» فراخوانی منتشر کرده و از متقاضیان واجد شرایط دعوت کرده تا ضمن ارسال نمونه آثارشان در برنامه های این باشگاه شرکت کنند.

اجرای برنامه های تک نوازی و بداهه نوازی و نقد و بررسی اجراها از فعالیت های باشگاه تک نوازان جوان است؛ از جمله برنامه های تخصصی این باشگاه می توان به برگزاری کنسرت(تک نوازی و بداهه نوازی) به همراه جلسه پرسش و پاسخ، تدوین و چاپ مقالات آموزشی و پژوهشی، دعوت از استادان برجسته و برگزاری جلسات آموزشی- پژوهشی برای اعضا، تولید آثار منتخب هنرمندان و حمایت از استعدادهای جوان اشاره کرد.

اثر ارائه شده در این باشگاه باید دارای«خصوصیات کلی فرهنگ موسیقی دستگاهی ایران و بداهه نوازی بوده»، «به ارائه بیان شخصی هنرمند از گستره محتوایی موسیقی ایران بپردازد»، «زمان اجرای آن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه»، «سن اجرا کنندگان ۲۰ الی ۳۰ سال» و «ساخت قطعات ضربی توسط نوازنده تنظیم شده باشد».

همچنین متقاضیان جهت اجرا، ضمن ارائه درخواست کتبی به شورا و حضور در جلسه بازبینی چهارچوب برنامه پیشنهادی خود را اجرا می کنند.

دارا بودن سابقه مفید و فعالیت جدی و مستمر در یکی از زیرشاخه های موسیقی دستگاهی ایران، شرایط سنی ۱۸ سال به بالا، رزومه فعالیت در حوزه موسیقی، ۲قطعه عکس و تصویر شناسنامه و کارت ملی از دیگر شرایط عضویت در این باشگاه است.

علاقمندان جهت ثبت نام می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه کرده و یا با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸تماس بگیرند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.