˝فیلومنا˝ بهترین فیلم جهانی سال از نگاه آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

یازدهمین دوره جوایز سالانه سینما و تلویزیون ایرلند دیشب در دوبلین برگزار شد و فیلم ˝ فیلومنا˝ جایزه بهترین فیلم بین المللی را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، جوایز سالانه سینما و تلویزیون ایرلند در دو بخش داخلی برای تقدیر از فعالیت هنرمندان ایرلندی سینما و تلویزیون در یک سال میلادی و بخش بین الملل برگزار می گردد.

در این مراسم جودی دنچ بازیگر فیلم “فیلومنا” برنده جایزه بهترین بازیگر زن بین المللی شد و چیوتل اجیوفور برای بازی در فیلم ” دوازده سال بردگی” برنده جایزه بهترین بازیگر مرد بین الملل شد.

فیلم ” سواره نظام” ساخته جان مایکل مک دانا برنده جایزه بهترین فیلم ایرلندی شد.برندان گلیسن نیز برای نقش آفرینی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد ایرلندی را به خود اختصاص داد.مک دانا همچنین برای نگارش فیلمنامه این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه نویس را دریافت کرد.

جایزه بهترین کارگردان ایرلندی هم به نیل جوردن برای ساخت فیلم ” بیزانتیوم” اهدا شد.سائویرس رونان هم برای بازی دراین فیلم بهترین بازیگر نقش اول زن ایرلندی شد.

مایکل فاسبندر برای نقش آفرینی در فیلم ” دوازده سال بردگی” جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت.

این موریارتی مدیر آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند در این مراسم گفت: امشب برای صنعت سینمای ایرلند شب باشکوهی است.هنر –صنعتی در حال پیشرفت که نشانه های بارزی از خلاقیت ، ارزش های هنری و سرگرمی در خود دارد.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.