˝ماهی و گربه˝ بهترین فیلم جشنواره‌ی استانبول شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

جایزه بین المللی دیگری برای شهرام مکری

˝ماهی وگربه˝ به کارگردانی شهرام مکری دو جایزه بهترین فیلم و فیلم برگزیده از نگاه منتقدان جشنواره فیلم استانبول را کسب کرد.

به گزارش  هنرآنلاین؛ شامگاه ۴ اسفند ماه در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم‌های مستقل استانبول، فیلم “ماهی وگربه” به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه منتقدان جشنواره فیلم استانبول را از آن خود کرد.

طبق اعلام پایگاه اینترنتی فیلم،این اولین‌بار در طول تاریخ برگزاری جشنواره است که این دو جایزه به یک فیلم تعلق می ‌گیرد.

“ماهی وگربه” در ادامه موفقیت‌های بین المللی‌اش به همراه نه فیلم دیگر از کشورهای اروپایی وامریکایی تنها فیلم آسیایی این رقابت بود. کسب جایزه بزرگ این جشنواره از این نظر اهمیت داشت که تمرکز اصلی فستیوال استانبول بر فیلم‌های موفق سایر فستیوال‌ها و نمایش آنها در کنار یکدیگر بود.

امسال و در طول برگزاری جشنواره دیوید لینچ ومیشل گوندری به عنوان مهمانان افتخاری حضور داشتند و گوندری دربارهٔ شیوه‌های فیلم‌سازی‌اش در جلسه‌ای برای دانشجویان سینما سخنرانی کرد.

“ماهی وگربه” دو نمایش در طول جشنواره داشت که مکری پس از پایان هر دونمایش با تماشاگران فیلم به گفتگو پرداخت و نظرات آنان را دربارهٔ فیلم شنید.

پخش‌کننده بین المللی فیلم محمد اطبایی هم چندی پیش از حضور “ماهی وگربه” در چند جشنواره دیگر تا پایان سال نود و دو خبر داده بود.

فیلم سینمایی “ماهی وگربه” از محصولات ایران نوین فیلم است که به تهیه‌کنندگی سپهرسیفی اولین نمایش را در ایران با جشنواره فیلم فجر تجربه کرد.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.