˝نسیم˝ عطر فرامرز پایور را به ارمغان می‌آورد

۱۴ام بهمن ،

گروه موسیقی˝نسیم˝ قطعاتی از زنده یاد فرامرز پایور را در بخش رقابتی کلاسیک ایرانی در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اجرا خواهد کرد.

به گزارش هنرآنلاین، نسیم احمدیان سرپرست گروه موسیقی نسیم در گفت ‌وگو با ستاد خبری بیست وهشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر اظهار کرد: گروه موسیقی «نسیم» در اجرای پیش رو قطعاتی را در دستگاه چهارگاه که از ساخته های فرامرز پایور است، اجرا خواهد کرد که تنظیم قطعات توسط بنده انجام شده است.

او که به همراه گروهش در بخش رقابتی و شاخه کلاسیک ایرانی جشنواره شرکت کرده است، با بیان اینکه تمام نوازندگان گروه “نسیم” از بانوان می باشند، گفت: در این اجرا تصنیف های قدیمی از جمله «نگارا»، «آسمان» و …با صدای حسین رستمی اجرا خواهد شد.

سرپرست گروه “نسیم” جشنواره موسیقی فجر را فرصت خوبی برای گروه های شهرستانی دانست و افزود: معمولا از گروه های موسیقی شهرستانی حمایتی صورت نمی گیرد و گروه هایی که با عشق و علاقه در شهرستان ها فعالیت می کنند با کمبود نوازنده، کمبود مکان اجرا و…مواجه می باشند؛ بنابراین جشنواره موسیقی فجر فرصت خوبی برای گروه های شهرستانی است.

احمدیان با اظهار امیدواری از اینکه فضا برای گروه های موسیقی بانوان هموارتر شود، بیان کرد: جشنواره موسیقی فجر یک فرصت برای رقابتی حرفه ای و آکادمیک است و قطعا بر افزایش کیفیت گروه ها موثر خواهد بود.

او در ارزیابی خود در راستای «جوان گرایی» در جشنواره موسیقی فجر گفت: به طور قطع جوانان آینده موسیقی و هنر این کشور می باشند اما از طرفی لازم است که از پیشکسوتان الگو برداری کنند. جوانان همیشه نیاز به راهنمایی بزرگان موسیقی دارند تا راه درست را به آنها نشان دهند.

نسیم احمدیان با اشاره به اینکه برای جشنواره موسیقی فجر زحمت و هزینه بسیاری شده است، عنوان کرد: امیدوارم کیفیت اجراهای جشنواره نیز بالا باشد و با بعد بین المللی که این جشنواره دارد، فرهنگ ایران در جهان مطرح شود.

وی که در این کنسرت سنتور می نوازد از فرشته تاج میر ریاحی(تار)، وجیهه منصوری(عود)، راضیه جورتانی(تنبک)، افسانه کیانی(بم تار) و آرزو بابایی(کمانچه) به عنوان هنرمندانی یاد کرد که در گروه «نسیم» هنرنمایی خواهند کرد.

گروه موسیقی نسیم ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۹ در سالن پژوهشکده فرهنگ و هنر در حضور هیات داوران به روی صحنه خواهد رفت.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.