˝گوشه دل تهرون˝ ربطی به برنامه های ماهواره ای ندارد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

نشت خبری سریال،ویژه برنامه نوروزی رامبد جوان با حضور سجاد افشاریان و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش خبر نگار سینمایی هنرآنلاین، نشست خبری “گوشه دل تهرون” ویژه برنامه رامبد جوان برای سال نو با حضور رامبد جوان کارگردان و سجاد افشاریان فیلمنامه نویس این مجموعه در محل لوکیشن فیلمبرداری این مجموعه برگزار شد.

این نشست با تاخیر فراوان و بی سابقه ای برگزار شد و نشست با یک ساعت تاخیر به سبب فیلمبرداری یک سکانس آغاز شد.

درابتدای این نشست رامبد جوان در خصوص ایده اولیه شکل گیری “گوشه دل تهرون “گفت: پروسه تولید این کار طی دوماه قبل آغاز شد و طی مذاکراتی با آقای عالیزاده مدیر فیلم گروه شبکه پنج داشتیم قرار شد که این مجموع خارج از عرف های رایج برنامه های ویژه سال تحویل تولید شود. با توجه به شکل و رویکرد برنامه های تحویل سال نو در شبکه های سیما طی ادوار اخیر و حضور یک مجری در یک استودیو و دعوت از میهمانان مختلف، تصمیم گرفتیم تا برای ایجاد جذابیت و رقم زدن تفاوت ها در کنار شادی دل مردم، این سریال را تولید کنیم.

جوان ادامه داد: فکر کردیم سریالی بسازیم که کل آن در یک روز پخش می‌شود. من نیز به عنوان مجری و مسئول اتصال و انفصال برنامه‌ها هستم. با فیلمنامه‌نویس‌مان سجاد افشاریان تصمیم گرفتیم که در این مجموعه یک خانواده‌ی شلوغ را بنا کنیم که جمع شوند و تمام حرف‌هایی که یک مجری یا کارشناس قرار بوده است آن‌ها را به صورت مستقیم در یک برنامه زنده تحویل مخاطب بدهد، به صورت نمایشی اجرا کنیم که بسیار هم گل‌درشت نباشد.

رامبد جوان در خصوص انتخاب بازیگران این مجموعه گفت: تصمیم ما بر این بود که به سبب نوع محتوا و مضمون این برنامه و شلوغی هایی که وجود داشت، با احترام به همه ی بازیگران سینما و تلویزیون به سراغ بازیگران حوزه نمایش رفتیم و از آن ها در این مجموعه بهره گرفتیم.

رامبد جوان یاد آور شد: به این سبب از این بازیگران استفاده کرده‌ایم که یک سکانس را هشت بار تمرین می‌کنیم و هشت بار از صفر تا ۱۰۰ اجرا می‌کنیم و از زاویه‌های مختلف صحنه را تصویربرداری می‌کنیم. به همین جهت این بازیگران توانایی چند دقیقه طولانی را باید داشته باشند و به نظرمان رسید که بچه‌های تئاتری توانایی بیشتری دارند.

جوان در خصوص کپی برداری این مجموعه از برنامه های ماهواره ای و پاسخی به آنها گفت: آنها از ما سئوالی نکردند که ما پاسخی به آنها بدهیم. این مجموعه ربطی به برنامه های ماهواره ای ندارد. قرار است در این برنامه با میهمانان تراول‌شو داشته باشیم ؛ برای مثال در یک کارتینگ همزمان با این که با یکدیگر رقابت داریم، یکسری حرف‌ها را حتی در حین رانندگی می‌زنیم.

سجاد افشاریان: به یک روز مردم فکر کردیم

سجاد افشاریان فیلمنامه نویس این مجموعه در پاسخ به سئوال خبرنگار هنرآنلاین در خصوص پروسه نگارش این فیلمنامه گفت: از دو ماه و نیم و قبل تا دیروز در گیرمتن این کار بودیم و با رامبد بر سر متن ها به بحث و گفت و گو می پرداختیم.

افشاریان ادامه داد: این مجموعه به یک روز مردم فکر می‌کند که با حال بهتری این روز را سپری کنند. اگر این فرهنگسازی صورت بگیرد که بخش‌های دیگر تلویزیون هم بیشتر راجع به آن ساخته و پرداخته شود‌، تلویزیون بهتر از این خواهد بود.

کارگردان جوان حوزه نمایش در پاسخ به این سئوال که برای نگارش این برنامه با خط قرمز مواجه شده است گفت: این مجموعه شبیه به مدل خودش است. هر اتفاق تازهی که در آن بیفتد تازه است و قطعا می‌تواند ضریب میزان خطا‌، در آن بسیار داشته باشد. اما بخشی از آن اطمینانی است که به خودمان داشتیم و فکر می‌کنم تاثیرگذاری خودش را دارد.

در پایان نشست خبری رامبد جوان ضمن معرفی کردن فواد صفاریان پور به عنوان مشاور خودش گفت: در این برنامه کارهایی بود که بر عهده من بود. فواد صفاریان پور بسیار به من کمک کرده است و دلم می‌خواهد این عنوان را قائل شوم که او مشاور من است.

حاشیه ها

مراسم با تاخیر یک ساعت و پنج دقیقه ای آغاز شد که رامبد جوان عذرخواهی کرد.

فضای صمیمی بین اهالی رسانه و عوامل مجموع و رامبد جوان در لوکیشن شکل گرفت.

شوخی های رامبد جوان بابا بچه های مطبوعات و طفره رفتن از جواب دادن به بعضی از سئوال ها به نوبه خود جذاب بود.

انتهای پیام/۵۵

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.