آبزیان کشکان در وضعیت اضطراری

تصویر تزیینی است

دیده بان حقوق حیوانات: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به دستگیری اکیپ ۹ نفره صیادان غیرمجاز رودخانه سیمره، گفت: طی دو ماه اخیر دو موتور برق و بیش از ۲۰۰ تورغیرمجاز از متخلفین ثبت و ضبط شده است.

مهندس بازگیر درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه لرستان، افزود: رودخانه کشکان نیز در حال حاضر کمترین دبی آب را دارا است که این پدیده در۵۰ سال گذشته بی‎سابقه بوده است.

وی با اشاره به تلفات بیش از۶۰۰۰ قطعه ماهی در رودخانه کشکان، اظهارکرد: بالا بودن دمای هوا و وقوع پدیده خشکسالی سبب کاهش اکسیژن این رودخانه شده و شرایط نامناسبی برای آبزیان به وجود آورده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تأکید براینکه آبزیان رودخانه کشکان در وضعیت اضطراری هستند، اظهار کرد: هرگونه تنش و مخاطره در آب این رودخانه سبب چند برابر شدن تلفات آبزیان خواهد شد.

بازگیرادامه داد: جابه‏‌ جا کردن آب رودخانه کشکان به وسیله پمپ مجاز و غیرمجاز و ورود انواع آلودگی اعم از فاضلابهای خانگی، کشاورزی، و کودهای شیمیایی تهدید جدی برای زیست موجودات رودخانه کشکان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به روشهای غیراخلاقی برخی از افراد سودجو برای صید ماهی در آب این رودخانه، اضافه کرد: بهره‎برداری از مصالح این رودخانه توسط برخی از کارخانه‎داران، استفاده از موتور برق، شوکر و…، سالانه تلفات بسیاری را در آبزیان رودخانه کشکان به وجود آورده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.