آب از آب تکان نخورد،حکم اجراشد اما مرتضوی ماند

مریم صدرالادبایی :بعد از حدود ۷ ماه کش و قوس امروز حکم مدیر عاملی رییس صندوق تامین اجتماعی توسط وزیر کار لغو شد،اگر چه که دیروز سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی چند انتصاب در این سازمان انجام داده است و خبر این انتصاب ها همچنان در پایگاه اطلاع رسانی سازمان وجود دارد.
نکته اینجاست که اساسنامه سازمان تامین اجتماعی در روزهای آخر مرداد ماه تغییر کرد این صندوق دوباره سازمان شدو مرتضوی هم به عنوان ناظر سازمان یرگزیده شد .و حالا با ابطال حکم مدیر عاملی او از صندوق تامین اجتماعی آب از آب تکان نمی خورد و البته حکم دیوان هم اجرا می شود.
علی اکبر بختیاری، مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با ایسنامی گوید :هیات امنای صندوق تامین اجتماعی تشکیل جلسه داده‌اند و مصوبه قبلی خود را لغو کرده‌اند. وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی نیز ابلاغ مربوط به تصدی سعید مرتضوی بر ریاست صندوق تامین اجتماعی را لغو کرده است.ابطال این مصوبه از سوی هیات امنای صندوق تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری اطلاع داده شده و بر این اساس حکم دیوان عدالت اداری اجرا شده است.
وی در مورد اینکه با توجه به تغییر اساسنامه صندوق تامین اجتماعی «مرتضوی» هم‌چنان بر سمت خود باقی است،‌ گفت: چیزی که ناظر بر حکم دیوان است ابطال مصوبه هیات امنای صندوق تامین اجتماعی مبنی انتصاب «سعید مرتضوی» به سمت مدیر عاملی این صندوق است. ولی این بحث ناظر به موضوع دیگر است که دولت مصوبه‌ای را انجام داده و صندوق تامین اجتماعی را به سازمان تبدیل کرده است، ولی حکم دیوان در موضوعی که مورد رسیدگی قرار گرفته قطعا اجرا شده است.
اما این اتفاق ها یعنی که در عین حال که حکم مرتضوی اجرا شده او همچنان در سمتش باقی است.و این یعنی شکایت نمایندگان در عین این که به نتیجه رسیده است بی نتیجه مانده است.
اما رییس دیوان چه می گوید؟
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با فارس درباره اجرای رأی صادره دیوان عدالت اداری مربوط به پرونده سعید مرتضوی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید: آن چیزی که ما در هیئت عمومی رسیدگی کردیم و ارسال شد، مربوط به مصوبه شورا و ابلاغ وزیر برای این فرد (سعیدمرتضوی) بود که هم مصوبه لغو شد و هم ابلاغ وزیر ابطال شد.وی ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری را اجرا و نتیجه را برای ما ارسال کرد.
منتظری درباره وضعیت فعلی با توجه به تغییر اساسنامه تأمین اجتماعی از سوی دولت و تبدیل آن از صندوق به سازمان و اینکه آیا این رأی مربوط به زمانی بود که تأمین اجتماعی «صندوق» بود گفت: بله همین‌گونه است. این موضوع بحث دیگری است که دولت مصوبه‌ای گذرانده و تأمین اجتماعی را از «صندوق» به «سازمان» تبدیل کرد و شرایط مربوط را تغییر داد.
رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم اگر کسانی به این موضوع و ادامه فعالیت مرتضوی در تأمین اجتماعی معترض باشند باید شکایت جدیدی را مطرح کنند زیرا موضوع جداگانه‌ای مطرح شده است.”
و این یعنی اگر بازهم نمایندگان نسبت به حضور مرتضوی در تامین اجتماعی اعتراضی دارند می توانند بازهم شکایت کنند اگرچه که بازهم معلوم نیست اینبار برای فرار از رای بعدی دیوان عدالت اداری سازمان تامین اجتماعی به وزارت تبدیل نشود.
۴۵۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.