آب دریای عمان به سیستان منتقل می شود

‘حاتم نارویی’ روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از مرحله نخست آب شیرین کن RO زاهدان افزود: با توجه به اقلیم خشک و طولانی بودن مدت زمان گرما در سیستان و بلوچستان و همچنین خشکسالی چندین ساله در نواحی شمالی استان اجرای پروژه های آبرسانی در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: تاکنون برای تامین آب شرب شهرهای سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان طرحهای بسیار بزرگ و پرهزینه ای اجرا شده که ادامه این روند تا رفع کامل مشکل کمبود آب در استان از سوی متولیان ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال ۵۲۰ پروژه با اعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.

نارویی افتتاح سد گلوگاه زاهدان، مرحله نخست آب شیرین کن RO زاهدان، ساخت سه سالن و هشت زمین ورزشی، خط انتقال گاز به نیروگاه ایرانشهر، ساخت پل ترانزیتی چابهار به هرمزگان، اجرای شبکه آب آشامیدنی کنارک، بهره برداری از ۶۰ پروژه راه روستایی، چندین مسکن روستایی، چهار پروژه میراث فرهنگی و گردشگری را از جمله مهمترین طرحهای هفته دولت امسال در سیستان و بلوچستان برشمرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: آب شور زاهدان از ۲۹ حلقه چاه تامین می شود که این شرکت برای رفاه حال شهروندان اقدام به شیرین سازی آب چاهها طی سه مرحله در قالب پروژه تولید ۱۲هزار مترمکعب آب شیرین در شبانه روز کرده است.

‘محمد رضا کرمی نژاد’ افزود: مرحله نخست اجرای این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و صرف ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت ساخت آب شیرین کن RO و اجرای ۹ کیلومتر خط لوله از شش چاه آب شور اطراف زاهدان به مرکز شهر به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: در این مرحله آب شیرین کن RO زاهدان ۱۲۰ لیتر بر ثانیه آب شیرین را تحویل شهروندان می دهد.

او گفت: مراحل بعدی این طرح برای انتقال آب از همه چاههای زاهدان و شیرین کردن آنها تا پایان فعالیت دولت دهم به مرحله اجرا درمی آید.

وی افزود: اکنون ۲۸ هزار اشتراک از مجموع ۱۰۸ هزار مشترک آب شهر زاهدان از آب شور استفاده می کنند.ک/۳

۷۳۱۵/۷۴۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۹۲۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.