آب و برق؛مردم صرفه‌جویی کنند

جام جم آنلاین: وزیر نیرو گفت:در ایامی که شاهد اوج مصرف آب و برق هستیم از مردم انتظار همکاری داریم تا از این فصل عبور کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،مجید نامجو با اشاره به موضوع آبگیری سدها افزود: در این باره همواره با مشکلاتی روبه رو بودیم زیرا هنگام آغاز آبگیری با اینکه وزارت نیرو اراضی مجاور سد را به تملک خود درآورده است شرایطی به وجود می آید که مردم هم باید همراهی کنند تا مشکل حل شود.

وی گفت: تلاش وزارت نیرو این است که مشکلی پیش نیاید البته ما راضی نیستیم موضوع را به مردم تحمیل کنیم اما هنگامی که حقوق مالکان حفظ شده است انتظار می رود آنها هم به تعهداتشان عمل کنند.

نامجو یاد آورشد: از نیمه خرداد تا نیمه شهریور دوره گرما در کشور است که شاهد افزایش مصرف آب و برق هستیم و اگر مردم در حد۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف را رعایت کنند ، مصرف برق در کشور بدون مشکل مدیریت خواهد شد.

وی افزود: در استانی مانند اصفهان به علت آن که در حوضه زاینده رود شاهد بارندگی نبودیم مردم باید در مصرف آب شرب ، کشاورزی و صنعت صرفه جویی کنند.

وزیر نیرو گفت: تشکیل ستاد خشکسالی در هیئت دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور تصویب شد تا وضع آب در سه استان اصفهان ، چهار محال و بختیاری و یزد مدیریت شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.