آتاری ورشکست شد

۳۰م دیماه ،

شرکت آمریکایی مشهور آتاری سازنده انواع بازی‌های ویدیویی رسماً اعلام ورشکستگی کرده است.
به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، آتاری آمریکا شعبه ای از شرکت مادر Atari SA در فرانسه محسوب می گردد. جالب آنکه شرکت Atari SA هم به تازگی اعلام ورشکستگی کرده است.
شرکت آتاری و مجموعه موسسات زیرمجموعه اش بر اساس قوانین داخلی آمریکا باید تقاضای ورشکستگی خود را برای انجام پیگیری های حقوقی و قضایی تقدیم دادگاه کنند و این شرکت هم تقاضای خود را به دادگاهی در جنوب نیویورک ارائه داده است.
آتاری به سبب طراحی و عرضه بازی های ویدیویی خاطره انگیز در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی از شهرت فراوانی برخوردار است ولی در سال های اخیر فعالیت قابل توجهی نداشت.
شرکت آتاری در سال ۱۹۷۲ تاسیس شد و با عرضه کنسول های بازی اولیه ای مانند آتاری ۲۶۰۰ و بازی های ویدیویی نسل اول مانند پنگ، Asteroids و Centipede در میان کودکان و نوجوانان چهل سال قبل محبوبیت کسب کرد. البته با از راه رسیدن شرکت هایی مانند نینتندو و سگا در دهه ۸۰ آتاری رتبه برتر خود را از دست داد.
این شرکت در سال های اخیر به هیچ وجه در زمینه طراحی کنسول های بازی فعال نبود و صرفاً بازی هایی برای اجرا بر روی رایانه های شخصی، گوشی های هوشمند و تبلت ها عرضه می کرد. شرکت آتاری همچنین بازی هایی برای کنسول های شرکت های مایکروسافت، نینتندو و سونی هم عرضه می کرد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.