آتش سوزی در کارخانه لوله گستر اسفراین

 فرماندار اسفراین گفت:‌ حادثه آتش سوزی شب گذشته در کارخانه لوله گستر در این شهرستان خراسان شمالی زیان چندانی به این واحد صنعتی وارد نکرده است.

به گزارش ایرنا، این آتش سوزی از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر چهارشنبه سالن نورد واحد لوله گستر اسفراین را فراگرفت که پس از چهار ساعت، با تلاش ماموران آتش نشانی اسفراین و بجنورد در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه مهار شد.

‘محمد محمدزاده’ به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: آتش بر اثر ایجاد اتصالی در بخش برق این واحد حادث شد که بر اثر آن بخشی از کابل های این واحد تولیدی طعمه حریق شد که برآورد میزان خسارت وارده در حال بررسی است.

وی افزود:‌ خوشبختانه این حادثه با شتاب مهار شد و بر اثر آن وقفه ای در روند فعالیتی این واحد صنعتی ایجاد نشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز گفت: در پی آتش سوزی شب گذشته در واحد لوله گستر اسفراین خللی در فعالیت تولیدی این واحد صنعتی ایجاد نشده است.

‘سیدمحمدابراهیم حسینی’ اظهار داشت: براساس گزارش این واحد صنعتی به اداره کل صنعت، معدن و تجارت، این حادثه در محل انبار سوخت و ضایعات لوله گستر روی داده است.

وی اضافه کرد: پیش تر نیز چنین حوادثی در لوله گستر اسفراین رخ داده بود که بروز چنین حوادثی تا حدی در واحدهای صنعتی طبیعی است.

حسینی از میزان خسارات وارده از ناحیه این حادثه ابراز بی اطلاعی کرد و گفت:‌ پیگیری برای بررسی و برآورد میزان آسیب های ناشی از بروز این حادثه از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی انجام می شود.

شرکت لوله گستر اسفراین، تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز در خاورمیانه است که ظرفیت اسمی تولید سالانه ۳۲۰ هزار تن لوله بدون درز ۵/۵ تا ۱۶ اینچی و نیز رزوه زنی ۴۵۰ هزار تن لوله های ۹/۱ تا ۱۶ اینچی را دارد.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.