آثار سینمایی دفاع مقدس در قالب بازی های رایانه ای ماندگار می گردد

۳۰م دیماه ،

تهیه کننده فیلم سینمایی “به کبودی یاس” گفت: با بهره گیری از صنعت گیم می توان آثار سینمایی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در قالب بازی های رایانه ای برای گروه هدف (کودک ونوجوان ) ماندگار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،ابراهیم اصغری افزود: بازی های رایانه ای چند سالی است که وارد بازارکشور شده و برای همین سینماگران آشنایی کاملی از نحوه تولید و ارایه آثار گیم ندارند .
به گفته این تهیه کننده سینما، با توجه به این که بازی های رایانه ای می تواند برای اقشار مختلف به خصوص کودکان و نوجوانان تاثیر گذار باشد ضروری است که آثار سینمایی به خصوص فیلم هایی که مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس بوده در قالب محصولات گیم ارایه شود. کودکان و نوجوانان از طریق بازی های رایانه ای با اتفاقهای انقلاب و دفاع مقدس آشنا می شوند.
تهیه کننده فیلم سینمایی به کبودی یاس تعامل نزدیک بین سینما گران و تولیدکنندگان بازی های رایانه ای را در جهت فرهنگ سازی با محور انقلاب و دفاع مقدس ضروری دانست.
اصغری به نقش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در زمینه تولید محصولات رایانه ای دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: همکاری بین متولی گیم کشور و سینماگران  می تواند زمینه ساز تبدیل آثار سینمایی دفاع مقدس به بازی های رایانه ای شود .  
این تهیه کننده سینمایی  به ضرورت برگزاری همایش ها،کنفرانس ها و نمایشگاه های گیم با حضور سینماگران و هنرمندان اشاره کرد و افزود :برگزاری چنین  اتفاق های فرهنگی  می تواند زمینه تعامل و شناخت بیشتر تولید کنندگان گیم و سینماگران را فراهم  کند .
اصغری تاکید کرد:فعالان عرصه گیم باید در زمینه تولید بازی برگرفته از آثار سینمایی پیش قدم شوند و با تهیه کنندگان فیلم های سینمایی به  خصوص در حوزه دفاع مقدس ارتباطی نزدیک برقرار کنند.بسیاری از شخصیت ها و شهدای بزرگوار دوران دفاع مقدس با مطرح شدن در قالب تولیدات گیم ،در ذهن جوانان و مردم ماندگار می شوند.  
وی به حضور بخش خصوصی در رونق تولید آثار سینمایی در بازی های رایانه ای برگرفته از آثار سینمایی اشاره کردو افزود: فاکتورهای اصلی  بخش خصوصی برای  ورود در هر عرصه فرهنگی چه در زمینه سینما و بازی های رایانه ای درآمد زایی و تاثیر فرهنگی محصول است ؛به نظر می رسد با توجه به مخاطب اصلی بازی های رایانه ای که گروه سنی کودک و نوجوان در عرصه یاد شده دارای بازدهی اقتصادی ضروری باشد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.