آخرین وضعیت آماری مسکن استان تهران منتشر شد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه فصل افزایش اجاره بها تمام شد گفت:با اجرای سیاست های تشویقی باید بازار مسکن را کنترل کنیم .

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فصل افزایش نرخ اجاره بها به پایان رسیده است گفت: پرداختن بیش از حد به افزایش نرخ اجاره و رهن در این وضعیت موجب ایجاد بازار کاذب می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه کنترل اجاره بها در تهران نه از طریق سیاست های تنبیهی و تعزیراتی امکان پذیر نیست افزود: باید به متقاضیان مسکن احترام بگذاریم و با اجرای سیاست های تشویقی این بازار را کنترل کنیم .

خسروی با بیان اینکه آمارهای کشور نشان دهنده افزایش میزان خرید و فروش مسکن و اطیمنان بیشتر به سامانه کدرهگیری است گفت: میزان اجاره نامه در نیمه اول سال ۹۰ ،۲۴۴۹۵ تعداد بوده که در نیمه سال ۹۱ این تعداد به ۶۸۷۷۱ عدد رسیده است.

وی تعداد اجاره به شرط تملیک در نیمه اول سال ۹۰، ۳۴ عدد و در نیمه سال ۹۱ را ۴۶ عدد دانست و افزود: ۳۰۸۱ عدد واحد مسکونی در نیمه سال ۹۰ پیش فروش شده اند که این تعداد در نیمه سال ۹۱ به ۸۰۳۴ عدد رسیده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری همچنین میزان کل قرار دادهای ثبت شده را در نیمه اول سال نود،۱۲۲۲۵۲ عدد دانست وگفت: ۱۸۹۸۹۱ عدد تعداد کل قراردادهای بسته شده نیمه اول سال ۹۱ در استان تهران بوده است.

خسروی همچنین به تعداد آمار سرقفلی های استان تهران اشاره کرد و افزود: ۵۵۶ عدد تعداد قرار دادهای سرقفلی در نیمه سال ۹۰ بوده که این تعداد در نیمه اول سال ۹۱ به ۱۳۶۴ عدد رسیده است.
وی در پایان به تعداد مبایعه نامه ها نیز اشاره کرد وگفت: در نیمه سال ۹۰ تعداد مبایعه نامه ها در استان تهران ۹۳۵۶۵ عدد بوده که این تعداد در نیمه اول سال ۹۱ به ۱۱۰۳۸۳ عدد رسیده است.

تاریخ

مبایعه نامه

اجاره نامه

اجاره به شرط تملیک

پیش فروش

خاص

سرقفلی

کل قراردادهای ثبت شده

۹۰٫۱٫۱تا۹۰٫۶٫۱

۹۳۵۶۵

۲۴۴۹۵

۳۴

۳۰۸۱

۴۷

۵۵۶

۱۲۲۲۵۲

۹۱٫۱٫۱تا۹۱٫۶٫۱

۱۱۰۳۸۳

۶۸۷۷۱

۴۶

۸۰۴۳

۹۲

۱۳۶۴

۱۸۹۸۹۱


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.