آخرین آمار دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور/مالزی در صدر پذیرش کننده‌ها

۱۹فروردین۱۳،

23-311.jpg

مدیر کل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، آخرین آمار دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن مسلمی نائینی در نشست خبری با بیان اینکه تا به حال ۵۵ هزار و ۶۸۶ نفر از دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای دریافت معرفی‌نامه در سامانه نشاء ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۲۲ هزار و ۵۸۶ نفر معادل ۴۰٫۶ درصد دانشجوی دکتری، ۲۳ هزار و ۹۹۶ نفر معادل ۴۳٫۱ درصد کارشناسی ارشد و ۹۱ هزار و ۴ نفر معادل ۱۶٫۳ درصد دانشجوی کارشناسی می باشند.

وی افزود: از این تعداد ۸۸۸۳ نفر در کشور مالزی، ۷۳۴۱ نفر در کشور آمریکا، ۵۶۳۸ نفر در کانادا، ۳۵۰۴ نفر در آلمان، ۳۳۶۴ نفر در ترکیه، ۳۲۲۸ نفر در انگلستان و مابقی در دیگر کشورها مشغول به تحصیل می باشند.

مسلمی نائینی دربارهٔ تفکیک دانشجویان بر اساس گروه‌های تحصیلی، تصریح کرد: ۲۹ هزار و ۲۲۲ نفر در گروه علوم فنی و مهندسی، ۱۲ هزار و ۳۳۳ نفر در گروه علوم انسانی، ۸۵۳۴ نفر در کروه علوم پایه، ۳۷۳۹ نفر در گروه هنر و ۱۳۰۴ نفر در گروه کشاورزی در کشورهای خارجی مشغول به تحصیل می باشند، که از این تعداد ۳۶ هزار و ۲۶۷ نفر آنها مرد و ۱۹ هزار و ۴۱۹ نفر زن می باشند.

به گفته مدیر کل امور بورس دانشجویان خارج وزارت علوم در سال قبل بیش از ۱۰۰ هزار معرفی‌نامه ارز دانشجویی صادر شده است و همچنین ۵۹۷۰ نفر خواهان معافیت تحصیلی برای خارج از کشور بوده‌اند.

آمار دانشجویان بورسیه در خارج از کشور

مسلمی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱۹ دانشجوی بورسیه در خارج از کشور داریم، گفت: بیشتر این دانشجویان در کشورهای استرالیا، هلند، روسیه و چین می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.