آخرین آمار “دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل”

۰۸اردیبهشت،

ممتازنیوز: رییس مرکز آمار آموزش و پرورش با اعلام آخرین آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: طبق آخرین گزارش ارسالی از سوی استان‌ها، ۱۴۱ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد که این آمار در حال بررسی است.

یوسف نوری در گفت‌وگو با ایسنا، دربارهٔ آمارهای متناقضی که از سوی ارگان‌های مختلف از جمله معاونت‌های آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و فعالان حقوق کودک دربارهٔ تعداد کودکان لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل اعلام می‌شود، اظهار کرد: طبق آخرین آماری که استان‌ها به وزارتخانه اعلام کرده‌اند، اسامی ۱۴۱ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در گروه سنی شش سال+۱ تمام تا ۱۱ سال تمام ثبت شده است.

وی افزود: این آمار پیش از این ۱۵۹ هزار نفر اعلام شده بود که پس از بررسی و مقایسه با بانک اطلاعات آموزش و پرورش و سازمان ثبت احوال، تعداد ۱۴۱ هزار در نهایت بازماندگان از تحصیل مشخص شده‌اند که این آمار در دی ماه سال ۹۱ به مرکز آمار و فناوری آموزش و پرورش اعلام و از طریق این دفتر، در اختیار معاونت ابتدایی آموزش و پرورش برای بررسی قرار گرفت.

رییس مرکز آمار آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته، حضور تعدادی از این اشخاص در مدرسه تایید شده‌، اما در سامانه سناد (سامانه ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان) ثبت نشده‌اند. تعدادی فوتی می باشند که شناسنامه آنها باطل نشده و تعدادی نیز خارج از کشور می باشند، لذا آمار نهایی از بین این ۱۴۱ هزار نفر بازمانده از تحصیل را باید پس از اعلام استان‌ها منتشر کنیم.

به گفته نوری، در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۲۷۹ هزار دانش‌آموز از مقطع ابتدایی تا پایان پیش‌ دانشگاهی در مدارس دولتی و غیردولتی در سراسر کشور مشغول به تحصیل می باشند.

وی گفت: این آمار بدون در نظر گرفته تعداد و آمار نوآموزان پیش‌دبستانی و همچنین اشخاصی است که در مدارس بزرگسالان تحصیل می‌کنند.

به گفته رییس مرکز آمار آموزش و پرورش، ۵۳ هزار و ۶۱۲ مدرسه دولتی و حدود ۱۰ هزار مدرسه غیردولتی در سراسر کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۹۰۰ مدرسه از برنامه هوشمندسازی استفاده می‌کنند و با احتساب یک نوبته بودن مدارس، حدود ۳۰ هزار مدرسه هوشمند شده‌اند.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.