آخرین خبرها از اتصال استان‌ها به شبکه ریلی کشور

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیرعامل راه‌آهن از اتصال استان‌های کرمانشاه، همدان، اردبیل و گیلان به شبکه ریلی کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ممتاز : عبدالعلی صاحب‌محمدی – معاون وزیر راه و شهرسازی – در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اتصال استان‌هایی که به شبکه ریلی متصل نیستند به منابع مالی بستگی دارد و اگر منابع مورد نیاز فراهم باشد این کار به زودی انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۱ استان به شبکه ریلی متصل نیستند، گفت: طی سال‌های آینده عملیات احداث ریل در این استان‌ها انجام خواهد شد.

صاحب‌محمدی افزود: در چند سال اخیر استان‌های سیستان‌وبلوچستان، فارس، آذربایجان غربی به این شبکه متصل شدند و استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر‌احمد، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، اردبیل، گیلان، خراسان جنوبی و شمالی هنوز به شبکه ریلی کشور متصل نشده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: به جز آنچه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ساخته می‌شود، حدود ۱۰۰ کیلومتر خط آهن هم توسط راه آهن تا پایان سال ساخته و تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع موجود در بخش حمل و نقل ریلی کافی نیست، گفت: باید با استفاده از ساز و کارهای مناسب از جمله روش BOT زمینه حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی را در این زمینه فراهم کنیم.

مدیر عامل راه‌آهن اظهار کرد: بودجه ریلی برای امسال ۸۵۰ میلیارد تومان است که تا امروز کمتر از یک سوم آن اختصاص یافته و این میزان پاسخگوی نیاز این بخش نیست.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.