آخرین خبرها از بازار آزاد طلا و ارز

قیمت ها در بازار غیررسمی طلا و ارز امروز هم روندی کاهشی را طی کرد. سکه تمام بهار آزادی امروز کمتر از یک ملیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد و ارزهای پرطرفدار هم به طور متوسط تا ۷۰۰ تومان از نرخ مبادلاتی بالاتر خرید و فروش شد.

از اوایل هفته جاری تاکنون به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا و مدیریت بانک مرکزی بر روی قیمت ارز کاهش چهار تا هفت درصدی قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز را شاهد هستیم.
احمد وفادار رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف تهران بزرگ با تاکید بر این‌که بازار طلا و سکه هم‌چنان شاهد تعدیل‌ قیمت‌هاست، اظهار کرد: از اوایل هفته جاری تاکنون بازار طلا و سکه در حدود چهار تا هفت درصد تعدیل قیمت را شاهد بوده است.
وی ادامه داد: یک مقدار از کاهش قیمت به دلیل کاهش بهای هر اونس طلا در بازار جهانی و یک بخش از آن نیز به دلیل مدیریت بانک مرکزی بر روی قیمت ارز بوده است.
وفادار با تاکید براین‌که امیدواریم با مدیریت صحیح روند کاهش قیمت‌ها ادامه پیدا کند، گفت: امروز قیمت سکه تمام طرح جدید و قدیم یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۶۴۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۲۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۸۰ هزار تومان بوده است.
رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره، سکه و صراف تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به این‌که هر اونس طلا در بازار جهانی روند نزولی به خود گرفته و قیمت آن به ۱۷۰۹ دلار رسیده است، هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار‌های داخلی ۱۲۹ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۵۴۰ هزار تومان معامله می‌شود.
وی در پایان در پاسخ به این سوال ایسنا که بازار طلا، سکه و ارز در هفته‌های آینده چه روندی را در پیش خواهد گرفت، گفت: این بازار را به هیچ وجه نمی‌توان پیش‌بینی کرد، ولی با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و روند کاهش قیمت جهانی طلا امیدواریم این روند کاهشی در بازار‌های داخلی ادامه یابد.
امروز از سوی بانک مرکزی نرخ دلار و یورو برای عرضه در مرکز مبادلات ارزی با اندکی کاهش نسبت به روزهای گذشته عرضه شد و دلار ۲۵۴۰ و یورو هم ۳۲۹۹ تومان قیمت خورد. این در حالی است که دلار هم در بازار آزاد با نوسان و افت مواجه بود هر چند که ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان بیش از نرخ غیر مرجع مبادله می‌شد.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.