آخرین روش های جراحی چشم به صورت زنده ارایه می شود

دکتر محسن بهمنی کشکولی امروز در نشست خبری بیست و دومین کنگره چشم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران افزود : با انجام جراحی های زنده چشم می توان به خوبی نشان داد که چشم پزشکی ایران از چشم پزشکی روز دنیا چیزی کم ندارد و جدیدترین روش های جراحی در اختیار متخصصان ایرانی قرار دارد.

وی اضافه کرد : در این کنگره ۲۰ جراحی چشم پزشکی توسط متخصصان ایرانی از طریق ویوئو کنفرانس به صورت زنده برای شرکت کنندگان ارایه می شود .

استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران ادامه داد: در این کنگره ۷۰ برنامه علمی و مدون برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است که دراین برنامه ها آخرین دستاوردها و مطالب علمی توسط متخصصان و پزشکان ایرانی به مخاطبان ارایه می شود .

بهمنی خاطر نشان کرد : این کنگره یکی از مهمترین و گسترده ترین همایش هایی است که در آن متخصصان چشم پزشکی از سراسر ایران و میهمانانی از کشور های جهان از جمله آمریکا ، استرالیا ، انگلیس ،لبنان ، سنگاپور ، پاکستان ، عراق و تاجیکستان در آن حضور دارند.

فوق تخصص جراحی قرنیه و عیوب انکساری اظهار داشت : تعداد مقالات علمی امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و تحقیقات در حوزه چشم پزشکی رو به افزایش است و هر ساله محققان زیادی به جمع متخصصان چشم پزشکی افزوده می شود .

بهمنی ادامه داد: محورهای این کنگره در ۵ گروه تخصصی چشم پزشکی است که قرنیه و جراحی عیوب انکساری ، جراحی شبکیه ، ترمیم چشم ، بیماری گلوگوم (آب سیاه ) انحراف چشم و اعصاب چشم را شامل می شوند .

وی گفت : ۳۷۰ مقاله علمی به این کنگره ارسال شده است که ۱۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۰۰ مقاله به صورت پوستر به مخاطبان ارایه می شود .

دبیر اجرایی بیست و دومین کنگره چشم پزشکی ایران در این نشست گفت : این کنگره به دو زبان انگلیسی و فارسی برای شرکت کنندگان ارایه می شود و یک پیش کنگره یک روز قبل از آغاز این همایش برای گروه های فوق تخصصی شبکبه ، قرنیه ، جراحی چشم و جراحی پلاستیک برگزار می شود .

مسعود ناصر پور ادامه داد: ۳۰ کارگاه های چشم پزشکی توسط تیم چشم پزشکی ایران در این کنگره سه روزه ارایه می شود و ۱۰ برنامه سمپوزیوم و برنامه پرستاری نیز در این کنگره فعالیت دارند.

وی افزود : انجمن چشم پزشکی جزو انجمن های قدیمی است و اولین پایان نامه در طب ایران مربوط به چشم پزشکی است و در این سالها خدمات زیادی به جامعه پزشکی کشور ارایه شده است .

استاد چشم پزشکی و فلو شیب ویتره و رتین و انکولوژی چشم اظهار داشت : تجهیزات چشم پزشکی در نمایشگاهی در کنار کنگره برپا شده و امسال فضایی در اختیار مراکز تحقیقاتی و پژوهشی قرار گرفته است .

بیست و دومین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران در روزهای هشتم تا یازدهم آبان در سالن همایش رازی برگزار می شود .

علمی **۱۳۵۴**۱۵۴۴

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.