آخرین وضعیت انتقال پایتخت؛ استانداری تهران نظرش را اعلام کرد

ایران > دولت
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران دهم فروردین ماه دربارهٔ انتقال پایتخت از تهران گفت: این طرح در مجلس مطرح و کارگروهی برای این منظور نیز در مجلس تشکیل شده است. استانداری تنها مجری انتقال است اما نظر ما نیز جابجایی پایتخت است.

مصطفی محمد نجار مدت‌ها پیش از این اعلام وصول در اولین جلسه “کارگروه‌های استانی ستاد مدیریت بحران کشور” اعلام کرده بود که انتقال از پایتخت سال‌هاست که مطرح شده اما در این دولت به طور جدی درصدد اجرایی‌کردن آن هستیم.

مرتضی تمدن استاندار تهران در اولین روزهای ماه پایانی سال ۹۱ گفت: زمزم‌ه‌هایی مبنی بر انتقال ادارات و وزارتخانه‌ها به پیرامون تهران مطرح و در حال حاضر نیز دو پایگاه اینترنتی از جمله شهر پرند، برای شهرک اداری و وزارتخانه‌ای در اطراف تهران پیش بینی شده است.

تمدن در پاسخ به سوالی در زمینه انتقال پایتخت کشور اظهار داشت: به هیچ عنوان بحث انتقال پایتخت کشور از تهران مطرح نیست و در حال حاضر موضوع اصلی سبک کردن بار اضافی شهر تهران است.

اما در روزهای پایانی سال قبل خبری بر انتقال پایتخت انتشار یافت. این خبر را ایسنا به نقل از فرمانداری شهرستان رباط کریم منتشر کرد.

بر اساس این خبر، مرتضی تمدن اعلام کرد: تصویب طرح انتقال پایتخت اداری کشور با امضای ۱۵۲ نماینده مجلس سبب شد تا هم اکنون با جانمایی انجام شده در شهر تازه پرند رباط کریم، تعدادی از وزارتخانه‌ها به این شهر منتقل شوند.

استاندار تهران با اعلام این خبر گفت: هم اکنون مکان‌یابی جهت انتقال وزارتخانه‌ها به شهرجدید پرند انجام شده و امروز ۴۰۰ هکتار زمین در پرند برای انتقال و ایجاد پایتخت اداری دیده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح موضوعی فانتزی و خیالی نیست، افزود: بر اساس این تصمیم‌گیری، ساختمان وزارتخانه‌ها به شهر پرند منتقل می‌شود و بر اساس مطالعات و جانمایی شکل گرفته این اقدام باید هر چه سریعتر انجام شود.

تمدن در پاسخ به اینکه آیا شما اعلام می‌کنید که وزارتخانه‌ای از امروز می‌توانند ساختمان خود رادر پرند بنا کند، گفت: قطعأ اینگونه است ، به عنوان مثال وزارت نفت می‌تواند در این شهر زمین را ببیند و جانمایی کند، چرا که امروز پرند به مترو، فرودگاه و بزرگراه‌ها دسترسی دارد و با توجه به اینکه هر وزارتخانه در تهران چندین ساختمان دارد با اجرای این طرح، تمامی ساختمان‌های وزارتخانه‌ها تجمیع می‌شوند.

استاندار تهران در خصوص رفت‌وآمد کارکنان دولت پس از اجرایی شدن این طرح عظیم، اظهارکرد: با راه‌اندازی مترو و حمل‌ونقل عمومی این مسئله بسیار سخت نیست و سبک‌سازی به آن جهت است که وقتی فرد یا گروهی برای جلسات یا کارهای اداری از تهران و سایر استان‌ها به وزارتخانه‌ها مراجعه می‌کنند دیگر سرازیر به تهران نمی‌شوند و مستقیم به پرند می‌روند.

اما امروز دهم فروردین ماه ۹۲ اولین خبر دربارهٔ انتقال پایتخت در سال تازه انتشار یافت. نعمت‌الله ترکی معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران دهم فروردین ماه دربارهٔ انتقال پایتخت از تهران به نسیم گفت: این طرح در مجلس مطرح و کارگروهی برای این منظور نیز در مجلس تشکیل شده است. استانداری تنها مجری انتقال است اما نظر ما نیز جابجایی پایتخت است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.