آخرین وضعیت اینترنت اعتباری برای مستاجران اعلام شد

۲۸ آبان ،

معاون فنی و مهندسی مخابرات استان تهران در تشریح خدمات اینترنتی مخابرات با اشاره به اینترنت اعتباری گفت: اینترنت اعتباری برای آن دسته از مشترکان مستاجری است که به صورت حجمی و شارژ ماهانه اینترنت دریافت می‌کنند.

به گزارش تفسیری خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سمیع‌الله صادقی متقاضیان اینترنت منطقه هفت تهران می‌توانند با استفاده از اینترنت “پری‌پید” به جای اینترنت “پست‌پید” از اینترنت اعتباری استفاده کنند.

صادقی که در نمایشگاه تله‌کام ۲۰۱۲ در جمع خبرنگاران درباره این سرویس سخن گفت، اعلام کرد: زیرساخت این سرویس فراهم شده است و محتوا نیز توسط شرکت تکتا از سوی صدا و سیما ارائه می‌شود که هر شهری از کشور اعلام آمادگی کند ، پس از گذشت مراحل ارائه می‌شود. از مزیت‌های این سرویس ترافیک در نظر گرفته شده است که در ارائه اینترنت عادی، ضریب ۱به ۱۰ محاسبه می‌شود اما در اینترنت اعتباری به صورت حجمی محاسبه می‌شود.

او همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا و در توضیح تعداد مشترکان استان تهران به وجود ۳۰۰ هزار مشترک اشاره کرد و افزود: درصد قابل توجهی از مشترکان تهرانی مصرف خانگی دارند و از سرعت ۱۲۸ به اینترنت متصل می‌شوند.

پیش‌تر معاون فنی و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرده بود: متقاضیان پس از دایری سرویس می‌توانند با خرید اعتبار از بانک، ADSL خود را شارژ کنند و تا وقتی که خط‌شان را شارژ ‌کنند، ADSL آن‌ها اعتبار دارد اما در صورت شارژ نکردن مجدد خطشان، سرویس خود به خود قطع می‌شود.

وی با اشاره به این که این سرویس پیش‌تر از سوی شرکت‌های PAP ارائه می‌شد،‌ بیان کرد: در حال حاضر اینترنت اعتباری در همه مناطق تهران قابل اجراست اما به صورت آزمایشی در منطقه ۷ راه‌اندازی شده است و با گذشت دو ماه از راه‌اندازی این سرویس در انتظار مشخص شدن ایرادهای این سرویس هستیم تا به صورت گسترده، در دیگر مناطق هم امکان استفاده فراهم شود.

صادقی در توضیح تعرفه‌های محاسبه شده این سرویس نیز با اشاره به حجمی بودن آن گفت: این سرویس به سبب اینکه به صورت حجمی کنترل می‌شود، مشترکان می‌توانند سرعت درخواستی خود را که از ۱۲۸ تا ۵۱۲ ارائه می‌شود را اعلام کنند و لازم به ذکر است ضریب یک به ۱۰ در این سرویس در نظر گرفته نمی‌شود.

وی توضیح داد: این سرویس برای محاسبه ارزان‌تر به صورت حجمی کنترل می‌شود و مشترکان می‌توانند با حجم درخواستی این سرویس را دریافت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.