آخرین وضعیت دستورالعمل پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران/ تشکیل معاونت پرستاری سیاسی نبود

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: رئیس سازمان نظام پرستاری کشور درخصوص آخرین وضعیت پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران گفت: پروانه صلاحیت حرفه ‌ای پرستاران از جمله کمبودهایی حوزه سلامت است که خوشبختانه تدوین دستورالعمل‌ این امر در حال نهایی شدن است.

محمد میرزابیگی در گفت و گو با پانا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پروانه صلاحیت حرفه‌ ای پرستاران یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد لذا در این راستا دستور العملی در حال نهایی شدن است که بزودی اجرایی می گردد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور همچنین در ادامه با اشاره به مباحث و ابهاماتی که در مورد تشکیل معاونت پرستاری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تشکیل معاونت پرستاری اقدامی سیاسی نبود و درخواست تشکیل این معاونت تنها مربوط به دولت قبل نیست بلکه به سال ها پیش مربوط می گردد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پرستاران بیشترین جمعیت در حوزه سلامت را عهده دار می باشند، خاطرنشان کرد: بیشترین خدمات در بخش سلامت به بیماران را پرستاران ارائه می دهند لذا معاونت پرستاری مکانی در سطوح بالا و برای تصمیم گیری این بخش خواهد بود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه حضور پرستاران در سطوح بالای مدیریتی در دانشگاه ‌های علوم پزشکی ضرورت دارد، تصریح کرد: البته در حال حاضر ما با کمبود نیروی پرستار در کشور روبرو هستیم اما حضور پرستاران در رده های مختلف به ویژه در حوزه سیاست گذاری نظام سلامت ضرورت دارد.

میرزابیگی با بیان اینکه در حوزه پرستاری نباید اقدامی شتابزده انجام داد، اظهار داشت: ارتقای جایگاه پرستاران و معاونت پرستاری در نهایت به نفع بیماران و همچنین افزایش کیفیت خدمات ارائه شده است. در واقع معاونت پرستاری نیاز به ادامه حیات دارد.
 

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.