آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی

گردآوری توسط گروه اخبار ممتازنیوز

صفحه اصلی » اخبار , سیاسی , مطالب برگزیده سایت » آخرین وضعیت دیپلمات ربوده شده ایرانی

خانم مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با جهان‌ با اشاره به آخرین تلاش‌های وزارت امور خارجه به منظور آزادی نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ربوده شده ایرانی شاغل در یمن، گفت: دو گروه به طور مجزا به منظور پیگیری آخرین شرایط این دیپلمات به یمن سفر کرده اند و این موضوع از طرق راه حل سیاسی در دست پیگیری است.

thumb2_36606

وی در ادامه افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته آخرین اخبار از این دیپلمات حاکی از آن است که ایشان در سلامت کامل به سر می برند.

افخم خاطر نشان کرد: از طرف دیگر؛ وزیر امور خارجه از طریق گفتگوی تلفنی با وزیرخارجه یمن پی‌گیر آخرین اطلاعات درباره دیپلمات ایرانی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: طبق شواهد و قرائن به دست آمده این دیپلمات ایرانی زنده است و مقامات یمنی هم هرگونه اخبار مبنی بر به شهادت رسیدن نوراحمد نیکبخت را تأیید نکردند.

نوراحمد نیکبخت، یکی از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن، تیرماه سال جاری در حال عبور از منطقه دیپلماتیک در جنوب صنعا بود که افرادی مسلح جاده را مسدود کرده و او را مجبور به خروج از وسیله ی نقلیه‌اش کردند.

گفتنی است، این افراد مسلح، کارمند سفارت ایران را به محلی نامعلوم منتقل کرده اند.

اخیرا اخبار ضد و نقیضی مبنی بر کشته شدن این دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن در برخی از خبرگزاری های خارجی منتشر شده بود که تایید و تکذیب هایی را نیز در پی داشت.

منبع: تهران پرس


ایران‌ ممتاز – پایگاه خبری ایران ممتاز » مطالب برگزیده سایت
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.