آذربایجان ‌شرقی به کریدور شمال ـ جنوب وصل می‌شود

‘صادق نجفی’ روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : با عملیاتی شدن این طرح در منطقه آزاد ارس، ضوابط گمرکی جدید در محدوده ۲۰ هزار هکتاری این منطقه و تمهید شرایط لازم برای استقرار و آغاز بکار واحدهای مختلف صنعتی، خدماتی و تولیدی در سه سال آینده, تمام برنامه‌های تعریف شده مناطق آزاد در این منطقه محقق می شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت کامل شدن برنامه تفویض اختیارات مراکز اداری به مدیریت منطقه آزاد ارس، ابراز امیدواری کرد روند توسعه و رونق بیش از گذشته این منطقه شتاب چشمگیری به خود بگیرد.

نجفی توجه به امر جذب و هدایت سرمایه ‌گذاری‌های کلان در حوزه بهسازی و توسعه محورهای ارتباطی منطقه آزاد ارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: توسعه راه آهن برقی جلفا – اصلاندوز و احداث خط ریلی ‘ جلفا ـ نخجوان ـ قارص’ نقش کلیدی این منطقه در متصل کردن استان آذربایجان شرقی به کریدور شمال ـ جنوب را تکمیل می کند.

وی یادآور شد: این منطقه در حال حاضر به عنوان یک قدرت تاثیرگذار و بزرگ در شمال غرب کشور محسوب می شود و بالفعل شدن مجموعه توانمندی های آن تاثیر مهمی در کاهش میزان بیکاری منطقه خواهد گذاشت.

نجفی از افزایش سهم اعتباری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس از منابع درآمدی این سازمان در سال‌ جاری خبر داد و گفت: تمام مراکز اداری که به نوعی در داخل حوزه ۲۰ هزار هکتاری ارس تاسیسات خدماتی فعال دارند از این افزایش سهم به شکل عادلانه برخوردار می شوند.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد هماهنگی بین سرمایه ‌گذاران فعال منطقه آزاد ارس در مسیر توسعه تولیدات ملی، سرمایه گذاری گسترده بر روی نیروی جوان آماده بکار و نظارت جدی بر روند سرمایه گذاری ها و تولیدات این منطقه تاکید کرد.

۷۲۲۳/۵۸۷/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۸۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.