آزادسازی “القصیر” باب پیروزی مقاوت و شکست صهیونیست‌ها است + مختصات منطقه

۱۵خردادماه،

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت ارتش سوریه در آزادسازی “القصیر” گفت: این پیروزی نه تنها یک پیروزی راهبردی برای سوریه بلکه یک پیروزی راهبردی برای مقاومت و شکست برای رژیم صهیونیستی است.

حسین شیخ‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به موفقیت ارتش سوریه در آزادسازی “القصیر” اشاره کرد و گفت: این پیروزی نه تنها یک پیروزی راهبردی برای سوریه بلکه یک پیروزی راهبردی برای مقاومت و شکست برای رژیم صهیونیستی است.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سوریه افزود: شهر “القصیر” جز استان “حمص” بوده و در بلندترین نقطه‌ای قرار دارد که مشرف به لبنان و سوریه است.

وی تصریح کرد: بنابراین با تسلط ارتش سوریه به “القصیر”، تسلط به استان “حمص” که یکی از استان‌های کلیدی سوریه بوده و در مرکز این کشور قرار دارد و همچنین تسلط به “لازقیه” که محل سکونت اصلی علویون سوریه است، عملیاتی خواهد شد.

شیخ‌الاسلام در ادامه به حیاتی بودن شهر “القصیر” اشاره کرد و گفت: “القصیر” در غرب سوریه و در شرق لبنان قرار دارد بنابراین منبع اصلی ورود اسلحه توسط معارضان و تروریست‌ها به سوریه بود. 

وی افزود: شرق لبنان که هم‌مرز با “القصیر” در سوریه است در دست “۱۴ مارسی‌ها”، تکفیری‌ها، سنی‌های متعصب و طرفداران اسرائیل بود بنابراین از طریق “قصیر” اقدام به واردات اسلحه به سوریه می‌کردند.

وی اظهار داشت: البته دولت سوریه باید دو کار مهم نیز انجام دهد، اول در “درعا” که هم مرز با اردن قرار دارد و دوم در “حلب” که هم‌مرز با ترکیه است، اقدام مشابهی انجام دهد.

معاون اسبق وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به نقش حزب‌الله لبنان در آزادسازی “القصیر” اشاره کرد و گفت: “القصیر” معقول‌ترین مسیری است که “حزب‌الله” لبنان از آن طریق اقدام به واردات اسلحه می‌کرد ولی رژیم صهیونیستی با همکاری تروریست‌های سوریه این منطقه را بسته بود.

وی افزود: همچنین در مرز “قصیر” برخی شیعیان لبنان نیز سکونت داشتند که بارها مورد اذیت و آزار تروریست‌ها قرار می‌گرفتند بنابراین “حزب‌الله” برای دفاع از شیعیان و تلاش برای ورود اسلحه از سوریه برای مقاومت تلاش می‌کرد.

شیخ‌الاسلام در ادامه اظهار داشت: این که برخی‌ها معتقدند جنگ سوریه بین دولت و ملت بوده و بهار عربی است اینچنین نبوده بلکه جنگ سوریه جنگ بین طرفداران اسرائیل و طرفداران مقاومت است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به خوبی در این زمینه فرمودند “سوریه تاوان دفاع از مقاومت را می‌دهد”.

مدیر‌کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر‌نشان کرد: آزادسازی “القصیر” به معنی پیروزی سوریه و “حزب‌الله” لبنان و شکست صهیونیست‌ها و تروریست‌های داخل سوریه است.

به گزارشممتازنیوز، ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان “حزب الله” و پس از ۲ هفته نبرد سخت، صبح امروز توانست “القصیر” را از چنگ تروریست‌ها آزاد کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.