آزادسازی قیمت خودرو به ضرر مصرف‌کنندگان است

آزادسازی قیمت خودرو به ضرر مصرف‌کنندگان است

آزادسازی قیمت خودرو به ضرر مصرف‌کنندگان است

اتوآنلاین : عضو هیات علمی دانشگاه علامه گفت: در شرایطی که خودروسازان از تعرفه ۹۰ درصدی بهره برده و بازار خودرو بازاری انحصاری است، آزادسازی قیمت این محصول برخلاف مصالح و به ضرر مصرف‌کنندگان خواهد بود.

به گزارش «اتوآنلاین» امرالله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در شرایط فعلی نظارت‌ نهادهای مسوول مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بر عملکرد خودروسازان ضعیف شده و این نظارتها مانند دوره‌های گذشته قدرتمندانه نیست.

وی ادامه داد: نتیجه ضعف نظارتها نیز شرایط فعلی صنعت خودرو و رشد قیمت این محصولات است؛ ضمن آنکه در چنین اوضاع و احوالی خودروسازان خواستار افزایش و آزادسازی قیمت خودرو بوده و می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه افزود: در شرایطی که خودروسازان از انواع حمایتهای دولتی و به ویژه تعرفه ۹۰ درصدی بهره برده و بازار خودرو بازاری انحصاری است، آزادسازی قیمت این محصول برخلاف مصالح و به ضرر مصرف‌کنندگان خواهد بود.

امینی با بیان اینکه در این شرایط وظیفه نهادهای نظارتی به‌ ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تشدید نظارت‌ها بر عملکرد خودروسازان است، تصریح کرد: این نهادها نباید مانند شرایط فعلی خودروسازان را آزاد بگذارند، بلکه باید بر فرآیند تولید خودرو و نوع مدیریت خودروسازان نظارت دقیقی صورت گیرد تا بازار خودرو از وضعیت آشفتگی فعلی رها شود.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های اخیر برخی خودروهای داخلی رشد قیمت حدودا ۵۰ درصدی را نسبت به قیمتهای رسمی تجربه کرده‌اند. در شرایطی که برخی از نمایندگی‌های رسمی فروش از قطع عرضه خودرو از سوی برخی خودروسازان برای رشد قیمت این محصول خبر داده‌اند، خبرهایی نیز از تلاش خودروسازان برای آزادسازی قیمت خودرو به گوش می‌رسد.


پایگاه خبری – تحلیلی اتوآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.