آزادی رسانه‌ها در دولت اوباما در بدترین وضعیت پس از دولت نیکسون

فروردین ۱۴۰۳

نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد دولت اوباما علی‌رغم وعده‌های مکرر برای احترام به حق آزادی بیان تا کنون «مخفی‌کارترین دولت» پس از دولت نیکسون نام گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، نتیجه یک تحقیق تازه نشان می‌دهد دولت باراک اوباما پس از ریاست جمهوری نیکسون، مخفی‌کارترین دولت در آمریکا بوده است.

«مرکز محافظت از روزنامه‌نگاران» که یک مرکز غیرانتفاعی است که ۳۰ سال پیش با هدف دفاع از آزادی‌رسانه‌ها تأسیس شده در گزارشی ویژه در روز پنجشنبه انتقاد شدیدی از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به عمل آورد.

در این گزارش از دولت باراک اوباما به خاطر آنچه نبرد این رئیس جمهور با افشاگران، میل شدید به مخفی‌کاری و عدم شفافیت بوده انتقاد و تصریح شده دولت اوباما از لحاظ این موارد، بعد از دولت نیکسون در بدترین وضعیت قرار دارد.

این گزارش تأکید می‌کند خبرنگاران بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معروف و سرشناس دولت اوباما را «بسته‌ترین دولت» می‌دانند و رابطه خصمانه آن در قبال رسانه‌ها را بی‌مثال عنوان می‌کنند.

در این گزارش که نگارش آن را «لئونارد داونی»، سردبیر سابق روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست ـ که اکنون در ایالت آریزونا استاد دانشگاه است ـ به عهده داشته با ۳۰ نفر از کهنه‌کاران عرصه رسانه مصاحبه شده است.

این پژوهش جامع در توصیف رفتار دولت اوباما به جدال وی با افشاگرانی مانند ادوارد اسنودن اشاره می کند و وعده‌های مکرر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه کاخ سفید در زمان او بیش از زمان‌های قبل آزادی خواهد داشت را به باد انتقاد می‌گیرد.

دیوید سنگر، یکی از روزنامه‌نگاران روزنامه نیویورک‌تایمز که در این گزارش مورد مصاحبه قرار گرفته، تصریح می‌کند: «بسته‌ترین و کنترل‌شده‌ترین دولتی است که تا کنون با آن کار کرده‌ام».


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.