آزادی موقت و دایم ۹۰۱ زندانی در یک ماه قبل از قزلحصار کرج

۱۸م آذر ،

مدیر ندامتگاه قزلحصار گفت: کاهش جمعیت کیفری از سیاست‌های کلان قوه قضاییه و سازمان زندان‌هاست که این امر در بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه نقش بسزایی دارد.

به گزارش ایسنا،‌ حسینی افزود: شعبه آزادی واحد اجرای احکام زندان قزلحصار با هدف نهادینه کردن سیاست‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی به منظور برخورداری مددجویان از قانون آزادی مشروط، مرخصی و اتمام حبس طی یک ماهه اخیر، ۹۰۱ نفر از مددجویان واجد شرایط را آزاد کرده است.

مدیر ندامتگاه قزلحصار ادامه داد: در یک ماهه اخیر واحد آزادی با اعمال بخشنامه و دستورالعمل صادره از مراجع قضایی تعداد ۱۵ نفر را با پیشنهاد آزادی مشروط، ۸۶۶ نفر با اعطای مرخصی و ۲۰ نفر با به اتمام رساندن مدت حبس آزاد کرده است.

حسینی درخصوص مراحل اعطای آزادی مشروط گفت: آزادی مشروط شامل مددجویانی که سابقه کیفری نداشته باشند، یک دوم حبس را تحمل کرده باشند و در زمان تحمل کیفر حسن رفتار مددجویان مورد تایید شورای طبقه بندی باشد و با موافقت قاضی صادر کننده رأی اعطاء می‌شود.

وی درخصوص آزادی با اعطای مرخصی گفت: یکی از بخشنامه صادره آزادی با اعطای مرخصی است که شامل مددجویانی می‌شود که پایان حبس آنان سه ماه و یا ۱۰ میلیون ریال باشد.

حسینی درپایان همت و تلاش دست اندرکاران اداره قضایی در پیشبرد اهداف قوه قضاییه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از فواید اجتماعی اعمال آزادی مشروط، کاهش فروپاشی زندگی بین خانواده‌ها، از بین بردن انحرافات اخلاقی و در رأس آنان سبب تضعیف و معدوم ساختن فرهنگ بزه و بزهکاری درجامعه می‌شود. وی این نوع خدمت را اکرام و تکریم به مددجویان و خانواده‌ها دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ghazal:

    خیلی خوبه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.