آزادی ۸۰ نفر از محکومین امنیتی به دستور رهبر

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه و موافقت مقام معظم رهبری، ۸۰ نفر از محکومین امنیتی مورد عفو قرار گرفتند که تعدادی از آنها از محکومین فتنه ۸۸ بوده‌اند.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌ قضاییه در پنجاه و دومین نشست خبری خود گفت: طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی به مناسبت‌های مختلف امکان عفو زندانیان در نظر گرفته شده است و ریس دستگاه قضا می‌تواند از مقام معظم رهبری درخواست عفو تعدادی از زندانیان را که شامل قانون عفو می‌شوند را داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین تعدادی از محکومین امنیتی دادگاه انقلاب تهران برای عفو توسط رئیس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفتند و درخواست عفو آنها به رهبر معظم انقلاب ارائه شد که مقام معظم رهبری نیز با عفو ۸۰ نفر از این محکومین موافقت کردند.

اژه‌ای تاکید کرد: تعدادی از این ۸۰ نفر از محکومین فتنه ۸۸ می باشند و تعدادی دیگر نیز مربوط به جرائم امنیتی دیگر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عفو می‌تواند شامل بخشیده شدن تمام یا قسمتی از مجازات محکومین باشد، گفت: تعدادی از این ۸۰ نفر به طور کامل عفو شده‌اند، بعضی از آنها دارای محکومیت حبس نبوده و سایر مجازاتهای آنها مشمول عفو شده است و تعدادی نیز تنها بخشی از محکومیتشان مورد عفو قرار گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عفو محکومین جرایم امنیتی و بعضی از محکومین فتنه ۸۸ در سالهای ۹۰ و ۹۱ نیز اجرا شده بود حتی در اردیبهشت سال ۹۲ نیز تعدادی از این محکومین مورد عفو قرار گرفته بودند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.