آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر تاثیری در بازار مسکن ندارد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک معتقد است: آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر افزایش قیمتی در پی نخواهد داشت.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اشاره به آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر که قرار است به زودی از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شود، اظهار کرد: از ابتدای این طرح موافق خرید و فروش واحد‌های مسکن مهر بودم چرا که حق مردم است.

به گفته وی آزادسازی معاملات افزایش یا کاهش قیمتی در بازار مسکن دربر ندارد.

قلی‌خسروی افزود: قیمت بازار باید به وسیله تراکم ساخت و قیمت مصالح ساختمانی کنترل شود نه این‌که با آزاد‌ یا ممنوع بودن معاملات واحد‌های مسکن مهربازار تحت تاثیر قرار گیرد.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن که در وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی در حال بررسی است، تاکید کرد: موافق اعطای وام‌های با مبالغ بالا هستم؛ به‌گونه‌ای که در شهرهای بزرگ همچون تهران باید وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی اعطا شود.

وی با بیان این‌که در دولت قبلی نیز در آزاد‌سازی معاملات مسکن مهر تصمیم گرفته شده بود اما اجرایی نشد، گفت: این حق مردم است که بتوانند واحدهای خود را معامله کنند. از سوی دیگر در صورت فوت مالک یا انحصار ورثه، نقل و انتقال به سهولت انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، چندی پیش وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی معاملات مسکن مهر خبر داد و اعلام کرد که به زودی بخشنامه آزادسازی معاملات مسکن مهر که البته فقط شامل اعیان می‌شود به شرکت‌های عمران شهرهای تازه ابلاغ می‌شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.