آزمون غیرپزشکی دانشگاه آزاد

جام جم آنلاین: رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزمون رشته‌های غیرپزشکی این دانشگاه ۱۵و۱۶تیر در۲۴۷حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دکتر عبدالله سجادی جاغرق در نشست خبری افزود: در این آزمون نزدیک به۵۰۰ هزار داوطلب شرکت کرده اند که۳۹۰هزار نفر آنان پذیرفته خواهند شد.

وی با بیان این که ۴۹ درصد داوطلبان زن و۵۱ درصد آنان مرد هستند؛ اضافه کرد: تعداد داوطلبان امسال رشته‌های غیر پزشکی نسبت به سال قبل حدود۱۳درصد کاهش یافته است.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اســـلامی گفت: صبح و عصر پنجشنبه۱۵تیر آزمون رشته‌های ریاضی و فنی برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین آزمون رشته‌های علوم انسانی صبح جمعه ۱۶ تیر و عصر همان روز آزمون رشته‌های زبان، هنر، علوم تجربی و علوم کشاورزی برگزار می‌شود.

دکتر سجادی جاغرق گفت: بیشترین داوطلبان مربوط به گروه علوم ریاضی و فنی با۲۵۰هزار داوطلب است و پس از آن گروه آزمایشی علوم انسانی با۹۷هزار داوطلب بیشترین شرکت کننده را دارد.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان در۴۳۹رشته به رقابت می‌پردازند و۳۵۰واحد دانشگاهی مجری برگزاری آزمون هستند.

وی تصریح کرد: از این پس انتخاب هفتم داوطلبان بر عهده داوطلب خواهد بود و برخلاف سال‌های قبل و در زمان تکمیل ظرفیت که دانشگاه این کار را انجام می‌داد داوطلب با انتخاب هفتم خود به نوعی کار تکمیل ظرفیت را انجام می‌دهد.

سجادی جاغرق گفت: این کار پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اواخر شهریور انجام خواهد شد.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به داوطلبان توصیه اکید می‌شود از آوردن تلفن همراه به داخل جلسه جداً خودداری کنند و هرگونه مکالمه در زمان برگزاری آزمون با تلفن همراه۱۰سال محرومیت از آزمون‌ها به همراه دارد.

دکتر سجادی جاغرق گفت: توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه که از یکشنبه۱۱تیر آغاز شده است تا یک ساعت قبل از برگزاری هر آزمون ادامه دارد و داوطلبان برای تهیه (نسخه چاپی) پرینت از کارت ورود به جلسه آزمون می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: آزمون رشته‌های پزشکی این دانشگاه۲۹تیر برگزار خواهد شد. (واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.