آزمون ۲۵۰۰ پزشک در بورد تخصصی و فوق تخصصی امروز برگزار می‌شود

۲۳ شهریور – ۱۲:۲۹:۲۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

  پنجاه و نهمین دوره آزمون دانشنامه (بورد) تخصصی و بیست و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،امیرمحسن ضیایی، دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت در مورد جزییات نحوه برگزاری این آزمون اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به طور همزمان و متمرکز از ساعت ۹ صبح در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این آزمون شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: از این تعداد دو هزار و ۲۰۰ نفر در آزمون بورد (دانشنامه) رشته‌های تخصصی و ۳۰۰ نفر در آزمون بورد رشته‌های فوق تخصصی آزمون می‌دهند.
دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت در مورد تعداد سوالات این آزمون گفت: در رشته‌های تخصصی ۱۵۰ سؤال و در رشته فوق تخصصی بسته به نوع رشته ۵۰، ۱۰۰ یا ۱۵۰ سؤال در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد تا به آن پاسخ دهند.
ضیایی آزمون دانشنامه را از جمله قوی‌ترین و بالاترین سطوح آزمونهای پزشکی در کشور دانست و افزود: افراد با قبولی در این آزمون می‌توانند به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها استخدام شوند یا در مراحل بالاتر به تحصیل بپردازند.
ضیایی تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون کتبی در روز پنجشنبه دو روز بعد (۲۵ شهریور) نتایج آزمون کتبی اعلام می‌شود و برگزیدگان طی یک تا سه روز در آزمون شفاهی OSCE شرکت می‌کنند.
وی گفت: در آزمون شفاهی دانشنامه از روش‌های متنوع‌تری برای ارزیابی افراد استفاده می‌شود و فقط به چند سؤال شفاهی بسنده نمی‌کنیم. به عنوان مثال افراد در ایستگاه‌های مختلف با بیمار( بیمار‌نما) مواجه می‌شوند یا با سیمیلاتور‌ها باید امتحان دهند و مهارت‌هایشان را نشان دهند.
ضیایی خاطرنشان کرد: در نهایت اسامی افرادی که آزمون شفاهی را هم به خوبی پشت‌سر می‌گذارند چهارشنبه شب (۲۹ شهریور) از سایت sanjeshp.ir قابل رؤیت خواهد بود.
گفتنی است پنجاه و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی در ۲۶ رشته و بیست و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی در ۲۴ رشته پزشکی برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۱۳۱۲۲۹۲۰۷۱۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.