آستون مارتین قیمتی جیمز باند چطور از انفجار جان سالم به در برد؟

فناوری – آستون مارتین DB5 اگرچه همیشه در فیلم‌های جیمز باند حضور داشته، اما خودرویی کلاسیک و گران‌قیمت است. پس چطور کارگردان فیلم توانست یکی از این خودروها را در فیلم جدید جیمز باند منفجر کند؟

محمود حاج زمان: خودرو آستون مارتین DB5 که بخشی جداناپذیر از فیلم‌های جیمز باند به شمار می‌رود، نخستین شاهکار خود را در سال ۱۹۶۴ / ۱۳۴۳ و در فیلم «انگشت طلایی» ثبت کرد. در فیلم جدید سری جیمز باند، Skyfall، این ماشین مسابقه‌ای عتیقه و گران‌قیمت به رگبار گلوله بسته و منفجر می‌شود. اما خبر خوب برای هواداران خودرو این است که خودرو واقعی سالم است. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟
به گزارش پاپ‌ساینس، شرکت چاپ سه‌بعدی آلمانی Voxeljet سه مدل با مقیاس ۱ به ۳ از این خودرو کلاسیک را به صورت لایه به لایه و با دقت فراوان ساخت. هر کدام از این خودروهای تقلبی از ۱۸ بخش پلاستیکی شفاف تشکیل شده بودند که با استفاده از پلی‌متیل متاکریلیت (PMMA) و توسط چاپگر مدرن VX4000 این شرکت چاپ شدند؛ چاپگری قدرتمند که می‌تواند اجسامی به بزرگی ۴ متر در ۲ متر و ارتفاع ۱ متر را خلق کند.
سپس شرکت انگلیسی Propshop Modelmakers قطعات این مدل‌ها را سر هم کرد و نازک‌کاری واقعی شامل رنگ‌آمیزی و جلادهی را انجام داد. این شرکت حتی سوراخ‌های گلوله را برای مطابقت با صحنه‌های تعقیب و گریز موجود در فیلم به ماشین اضافه کرد.تنها ۱۰۲۱ دستگاه خوردو آستون مارتین DB5 بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ / ۱۳۴۲ تا ۱۳۴۴ ساخته شد. آستون مارتینی که در فیلم انگشت طلایی جیمز باند حضور داشت، اخیرا به قیمت ۲٫۶ میلیون دلار فروخته شد. البته مدل‌های ساخته شده برای این فیلم هم چندان ارزان نبودند. اگرچه یکی از این مدل‌ها سرنوشتی انفجاری داشت، اما مدل دیگر در حراج کریستی به قیمت ۹۹۰۴۱ دلار (۲۹۰ میلیون تومان) فروخته شد.
خبرانلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.