آسمان همیشه آبی در میهمانی پسران آبی/خونگرم‌های غریبه پسند!

۲۱خردادماه،

، بازی های خانگی از آن حیث که بازیکنان آشنایی خوبی نسبت به شرایط آب و هوایی و زمین مسابقه دارند یک امتیاز خوب برای آنها محسوب می گردد. به ویژه اینکه وجود هواداران پرشور تیم ها سبب می گردد تا آنها بهتر نتیجه بگیرند.

در لیگ دوازدهم نیز تیم های لیگ برتری اغلب در بازی های خانگی خود نتیجه بهتری گرفتند به جز تیم نفت تهران که انگار در خانه مهمان بهتر امتیاز گرفته است.

**مستطیل خانه سبزتر است

در بازی های خانگی لیگ برتر دوازدهم، تیم استقلال تهران نسبت به سایر تیم ها از این امتیاز میزبانی استفاده بیشتری کرده است، استقلال از ۱۷ بازی خانگی، ۳۷ امتیاز کسب کرده است یعنی به ۱۱ برد و ۴ تساوی و ۲ باخت دست پیدا کرده است.

تبریز که هواداران بسیار متعصبی دارد نیز از ۱۷ بازی خانگی، ۳۶ امتیاز کسب کرده است، سرخپوشان تبریز از ۱۷ بازی خود به ۱۰ برد، ۷ تساوی و یک باخت دست پیدا کرده اند.

فولاد خوزستان پدیده لیگ دوازدهم نیز از ۱۷ بازی خانگی به ۱۱ برد، ۳ تساوی و ۳ باخت دست پیدا کرده یعنی ۳۶ امتیاز کسب کرده است.

سپاهان اصفهان، قهرمان جام حذفی این دوره رقابت ها نیز از ۱۷ مسابقه به ۱۱ برد، ۲ تساوی و ۴ باخت دست پیدا کرد. سپاهان ۳۵ امتیاز از بازی های خانگی خود کسب کرد.

پرسپولیس تهران از ۱۷ مسابقه، به ۹ برد، ۵ تساوی و ۳ باخت دست پیدا کرده است. وی از ۱۷ مسابقه، ۳۲ امتیاز کسب کرده است.

مس کرمان نیز از ۱۷ مسابقه، ۳۰ امتیاز کسب کرد. مسی ها از ۱۷ مسابقه خانگی خود به ۸ برد، ۶ تساوی و ۳ باخت دست پیدا کردند.

فجری ها در ۱۷ بازی به ۷ برد، ۸ تساوی و ۲ باخت دست پیدا کرده اند و به ۲۹ امتیاز رسیده اند.

داماش گیلان نیز در ۱۷ مسابقه خود به ۸ برد، ۵ تساوی و ۴ باخت دست پیدا کرده اند و ۲۹ امتیاز کسب کردند.

سایپا البرز از ۱۷ مسابقه خانگی خود ۲۸ امتیاز کسب کرد. سایپا در ۱۷ مسابقه خانگی خود به ۷ برد، ۷ تساوی و ۳ باخت دست پیدا کرده است.

راه آهن تهران در ۱۷ مسابقه خانگی خود به ۸ برد، ۴ تساوی و ۵ باخت رسیده است. راه آهن در این ۱۷ مسابقه، ۲۸ امتیاز کسب کرده است.

نفت تهران تنها تیمی است که در بازی های خانگی خود کمتر از بازی های خارج از خانه امتیاز گرفته است. نفت در ۱۷ مسابقه خانگی به ۶ برد ، ۹ تساوی و ۲ باخت دست پیدا کرده و ۲۷ امتیاز بدست آورده است.

ذوب آهن اصفهان نیز در ۱۷ مسابقه خانگی خود به ۲۷ امتیاز دست پیدا کرد. ذوبی ها در این ۱۷ مسابقه ۸ بار برده اند ، ۳ بار مساوی کرده اند و ۶ باخت هم در کارنامه خود داشته اند.

صبای قم در ۱۷ بازی خانگی خود ۲۳ امتیاز کسب کرده است . صبا در این ۱۷ مسابقه ۵ برد – ۸ تساوی و ۴ باخت در کارنامه اش داشته است.

ملوان بندر انزلی از ۱۷ مسابقه خانوادگی خود به ۴ برد ، ۹ تساوی و ۴ باخت دست پیدا کرده است و ۲۱ امتیاز از این دیدارها بدست آورد.

آلومینیوم هرمزگان از ۱۷ مسابقه داخلی خود به ۴ برد ، ۹ تساوی و ۴ باخت دست پیدا کرده است و به ۲۱ امتیاز دست پیدا کرده است.

تیم صنعت نفت آبادان نیز در ۱۷ دیدارخانگی خود ۴ برد ،‌۸ تساوی و ۵ باخت کسب کرده و ۲۰ امتیاز به دست آورده است.

پیکان تهران نیز از ۱۷ مسابقه خانگی خود ۴ برد ، ۴ تساوی و ۹ باخت به دست آورده و ۱۶ امتیاز کسب کرده است.

گهر دورود نیز در ۱۷ مسابقه خانگی خود به ۳ برد، ۵ تساوی و ۹ باخت دست پیدا کرده و ۱۴ امتیاز بدست آورده است.

**مهمانی های پردردسر

دیدارهایی که در زمین حریف برگزار می گردد اغلب مصاف های دشواری خواهند بود. مصاف هایی که به ویژه اگر هواداران تیم میزبان استقبال خوبی کرده باشند کسب نتیجه در آن دشوار خواهد بود. در دیدارهای خارج از خانه نیز استقلال تهران از دیگر تیم ها بهتر کار کرده است.

تیم فوتبال استقلال در ۱۷ دیدار خارج از خانه، ۸ برد، ۶ تساوی و ۳ باخت کسب کرده و ۳۰ امتیاز بدست آورده است.

تیم سپاهان اصفهان نیز در دیدارهای خارج از خانه خوب کار کرده است. طلایی پوشان اصفهان در ۱۷ مسابقه، ۸ برد، ۵ تساوی و ۴ باخت کسب کرده اند و ۲۹ امتیاز بدست آورده اند.

تیم تراکتورسازی تبریز نیز در ۱۷ دیدار خارج از خانه خود به ۸ برد، ۵ تساوی و ۴ باخت رسیده و ۲۹ امتیاز کسب کرده است.

نفت تهران در بازی های خارج از خانه خود حتی نسبت به دیدارهای خانگی بهتر کار کرده است. نفت در ۱۷ دیدار خارج از خانه خود به ۸ برد، ۴ تساوی و ۵ باخت رسیده و ۲۸ امتیاز کسب کرده است.

مس کرمان نیز در ۱۷ دیدار خارج از خانه خود به ۵ برد، ۸ تساوی و ۴ باخت دست پیدا کرده و ۲۳ امتیاز کسب کرده است.

صبایی ها از ۱۷ دیدار خارج از خانه خود ۲۲ امتیاز کسب کرده اند. صبا در این ۱۷ مسابقه به ۵ برد، ۷ تساوی و ۵ باخت دست پیدا کرده است.

فولاد خوزستان نیز در ۱۷ دیدار غیرخانگی خود به ۳ برد، ۱۱ تساوی و ۳ باخت دست پیدا کرده است. فولاد از این دیدارها ۲۰ امتیاز کسب کرده است.

ملوان بندرانزلی نیز از ۱۷ دیدار خارج از خانه خود به ۵ برد، ۴ تساوی و ۸ باخت دست پیدا کرده است. ملوانی ها ۱۹ امتیاز از این مسابقات بدست آورده اند.

سرخپوشان پایتخت نیز از ۱۷ دیدار خارج از خانه خود به ۳ برد، ۹ تساوی و ۵ باخت دست پیدا کرده اند و ۱۸ امتیاز بدست آورده اند.

راه آهن شهرری نیز در ۱۷ دیدار خارج از خانه خود به ۴ برد، ۶ تساوی و ۷ باخت دست پیدا کرده اند و ۱۸ امتیاز بدست آورده است.

سایپا البرز در ۱۷ دیدار غیرخانگی به ۴ برد، ۵ تساوی و ۸ باخت رسیده و ۱۷ امتیاز کسب کرده است.

آلومینیوم هرمزگان نیز از ۱۷ مسابقه خارج از خانه ۱۴ امتیاز کسب کرده و به ۳ برد ،‌ ۵ تساوی و ۹ باخت رسیده است.

داماش گیلان در ۱۷ مسابقه خارج از خانه به ۳ برد ،‌ ۵ تساوی و ۹ باخت رسیده و ۱۴ امتیاز کسب کرده است.

فجری ها در ۱۷ دیدار غیر خانگی خود در مجموع ۱۳ امتیاز کسب کرده اند و به ۳ برد ، ۴ تساوی و ۱۰ باخت دست پیدا کرده اند.

ذوب آهن اصفهان نیز در ۱۷ دیدار غیر خانگی خود به یک برد ، ۸ تساوی و ۸ باخت دست پیدا کرده اند . ذوبی ها در این دیدارهای خارج از خانه ۱۱ امتیاز بدست آورده اند.

پیکان تهران نیز از ۱۷ دیدار خارج از خانه خود به ۲ برد، ۳ تساوی و ۱۲ باخت رسیده اند و ۹ امتیاز کسب کرده اند.

گهری ها در ۱۷ دیدار خارج از خانه خود به هیچ بردی نرسیده اند و ۵ تساوی بدست آورده اند و ۱۲ دیدار را نیز باخته اند و تنها ۵ امتیاز کسب کرده اند.

صنعت نفت آبادان نیز در ۱۷ دیدار خارج از خانه خود هیچ بردی نداشته اند و ۵ تساوی کسب کردند و ۱۲ بار نیز باخته اند. نفت آبادان از دیدارهای غیر خانگی خود تنها ۵ امتیاز کسب کرده است.
بهرحال تجربه نشان داده است این هنر یک تیم است که در شرایط خارج از خانه نیز خوب کار کند و خوب نتیجه بگیرد./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.