آسمان کشور تا پایان روز جمعه بارشی است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس “هواشناسی” در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هوای اکثر مناطق کشور پنجشنبه و جمعه براساس بررسی نقشه‌های پیشیابی “هواشناسی” در اکثر مناطق بارانی است.

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: روز پنجشنبه استان‌های ایلام، مازندارن، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و هرمزگان در مناطق سردسیر شاهد بارش برف و در سایر مناطق این استان‌ها بارش باران ادامه دارد.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی کشور در روز جمعه عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در روز جمعه آسمان استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، یزد، سمنان، تهران، گیلان، مازندران، گلستان و شرق استان اصفهان شاهد بارش به صورت باران می باشند.

اصغری عنوان کرد: بیشتر بارشها در روز شنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌های جنوبی،‌رضوی و شمالی متمرکز و با شدت کمتر در استان مازندران انجام می‌شود.

وی گفت: از امشب یک جبهه هوای سرد از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که بیشترین تاثیر آن در نواحی شرقی کشور به ویژه استان خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی به صورت افت دما به میزان بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و بارش بصورت باران است.

اصغری دربارهٔ‌ی میزان بارندگی انجام شده در کشور از اول سال زراعی تاکنون عنوان کرد: از اول سال زراعی بیشترین میزان بارشها به ترتیب متعلق به بندرانزلی با ۷۹۷ میلیمتر بارندگی کیاشهر با ۷۷۲ میلیمتر و آستارا با ۶۷۴ میلیمتر باران است که همه‌ی آنها جزء استان گیلان می باشند بعد از این شهرها به ترتیب قصرشیرین در کرمانشاه با ۱۶۹ میلیمتر بارش، ایوان در استان ایلام با ۱۶۶ میلیمتر،‌شهر ایلام با ۱۵۰ میلیمتر، کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری با ۱۴۸ میلیمتر بارش باران به ترتیب رتبه‌های بعدی بارش در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.