آسیب های موجود در محیط دانشگاه از دلایل افت تحصیلی دانشجویان

فروردین ۱۴۰۳

دلایل مهمی که در افت تحصیلی دانشجویان تأثیرگذار است، آسیب های موجود در محیط های دانشگاه، عدم توجه به اثرات نظام استاد رهنما و برخی دیگر موضوعات دانست.

دکتر مجتهدی،‌ مدیر کل دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با افت تحصیلی مواجه می باشند که دلایل آن باید مشخص شود و همچنین به برطرف شدن این مشکل بایستی راهکاری در نظر گرفته شود.

وی در خصوص دلایل افت تحصیلی گفت: آسیب های موجود در محیط دانشگاه، عدم بهره مندی از ظرفیت های موجود در مدیران دانشجویی و فرهنگی در حوزه دانشجویی، عدم توجه به سیستم مشاوره، طرح سؤالات و مشکلات و اعتماد به مجموعه از دلایل اصلی این مشکل به شمار می رود.

مجتهدی یادآور شد: دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز از دانشجویان انتظاراتی دارد که بایستی رعایت استانداردهای آموزشی، نظم و برنامه ریزی دقیق در امور تحصیلی و آموزشی، اهمیت ویژه به برنامه ها، تکالیف و امتحانات، نخبه بودن و نخبه ماندن و عدم رکود یا افت تحصیلی را یادآور شد.

وی در خصوص نقش والدین در پیشرفت درسی فرزندشان گفت: توجه و حمایت مشفقانه والدین و خانواده ضامن فائق آمدن بر مشکلات، جلوگیری از افت تحصیلی و انجام یک دوره تحصیلی موفق است.

وی در ادامه گفت: توجه جدی و کنترل مستمر وضعیت تحصیلی دانشجو توسط والدین بایستی انجام گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. شیلان:

    به نظر من مطلب بسیار جالبی هست ولی در این زمینه باید تحقیق زیادی شود و مطالب و مقالات سیاری نوشته شود در ضمن در مورد دلایل افت تحصیلی یک سایت مخصوص مقالات و پایان نامه ها به ما معرفی نمایید تا به صورت رایگان از ان استفاده کنیم منتظر پاسخ شما هستیم با تشکر فراوان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.