آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات دانش‌آموزان از اولویت‌های مجلس دانش‌آموزی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

19520.jpg

رئیس مجلس دانش آموزی کشور گفت: با توجه به صحبت­هایی که با وزیر آموزش و پرورش مطرح گردید و پیگیری­هایی که صورت پذیرفت، به دنبال اجرای طرح نظام عدالت محوری در سطح کشور هستیم.

فاطمه کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان مرکزی، اجرای نظام عدالت محوری در آموزش و پرورش را سبب برطرف شدن بسیاری از مشکلات دانست و در تشریح چگونگی این طرح افزود: با پیگیری­هایی که صورت پذیرفت به دنبال آن هستیم تا آموزش و پرورش با بها‌­ خود، برای مناطقی که محروم بوده و دسترسی به امکانات ندارند، معلمان پروازی را در نظر بگیرد و کلاس­‌های دست جمعی به‌خصوص برای دانش آموزان کنکوری تشکیل دهد.

این دانش­ آموز اراکی وظایف مجلس دانش آموزی را اظهار نظر در همهی مسائل مربوط به وزارت آموزش و پرورش و تعلیم و تعلم دانش آموزان دانست و ادامه داد: آسیب شناسی مسائل و مشکلات دانش آموزان همچنین طرح­هایی برای رفع این مسائل در مجلس مطرح و تبادل نظر می­‌شود و پس از رای گیری به تصویب می­رسد.

وی تاثیرگذاری مصوبات مجلس با توجهی که دستگاه­های مربوطه دارند را اجرایی دانست و افزود: مباحث مهمی در مجلس دانش آموزی مطرح و ابلاغ شد که مورد بررسی و اجرا درآمد، به‌طور مثال در مجلس قبل طرح تعیین پنجاه درصد از بودجه وزارت آموزش و پرورش جهت بها قبوض مدارس مطرح شد که به تصویب رسید و مشکلات بسیاری از دوش مدارس برداشته شد.

رئیس مجلس دانش آموزی کشور گفت: مصوباتی که تصویب می­‌شوند با توجه به ارگان اجرایی مورد نظر به آنها ارجاع داده می­شود، بطور مثال کمیته آغازگران برای نخبه پروری دانش آموزان در نظر گرفته شده است که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری قرار دارد و مصوبات این کمیته پس تصویب به نهاد ریاست جمهوری ارجاع داده می­‌شود و به اجرا در می­‌آید.

وی نظارت بر اجرای مصوبات را جزیی از وظایف این مجلس عنوان نمود و گفت: کمیته­‌ای تحت نظارت هیئت رئیسه مجلس دانش آموزیبه نام “کمیته پیگیری مصوبات” تشکیل می‌­شود که وظیفه آن پیگیری مصوباتی است که در مجلس دانش آموزی به تصویب رسیده و برای اجرایی شدن به نهادهای مربوطه ارجاع می­شود.

کلانتری افزود: هر دوره مجلس دانش آموزی به مدت دوسال است و تعداد ۱۵۰ دانش آموز عضو دارد که سهمیه هر استان بنا بر جمعیت دانش آموزی آن استان تعیین می­‌شود.

وی استان تهران را با۱۰ نماینده بیشترین تعداد نمایندگان و استان ایلام و چهارمحال و بختیاری را با دو نماینده کمترین اعضای نمایندگان در مجلس دانش آموزی دانست و سهمیه استان مرکزی در مجلس دانش آموزی را سه نماینده اعلام نمود.

رئیس مجلس دانش آموزی کشور در مورد سبب انتخاب مجدد یک دانش آموز از استان مرکزی به عنوان رئیس مجلس دانش آموزی کشور بیان نمود: دوره پیش این افتخار را داشتیم که رئیس مجلس دانش آموزی یک دانش آموز از استان مرکزی باشد و این دوره نیز با توجه به عملکردی که در دوره پیش داشتیم این افتخار مجددا به استان مرکزی رسید.

وی تعداد جلسات تشکیل شده در هر سال را با توجه مصوبه شورای آموزش و پرورش حداقل سه جلسه کشوری کاهش یافت که بجز این جلسات، جلساتی نیز در سطح هر استان توسط نمایندگان عضو مجلس دانش آموزی برگزار می گردد.

کلانتری با اشاره به سانحه دلخراش اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی گفت: در مجلس دانش آموزی بایستی در خصوص سوانح دلخراشی چون واژگونی اتوبوس دانش آموزان شرکت نماینده در اردوهای راهیان نور آسیب شناسی صورت گیرد زیرا هرساله متاسفانه شاهد چنین حوادث تاسف باری هستیم و بایستی در آموزش و پرورش به این مسئله نگاه ویژه شود و با دقت و نظارت بیشتری به این مسئله پرداخته شود تا امنیت دانش آموزان به خطر نیفتد.

وی در پایان افزود: من قول می­دهم حتما این مسئله را پیگیری نموده و شخصا با وزیر آموزش و پرورش در این خصوص صحبت خواهم نمود تا این نگاه ویژه بوجود آید و آرزو می­‌کنم این اتفاق ناگوار آخرین اتفاق باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.