آشتی شرکت‌های بزرگ ‌IT با الکامپ

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در حالی‌ که در سال‌های اخیر، بعضی از فعالان صنف IT به نشانه اعتراض به برگزاری ضعیف الکامپ، با تحریم نمایشگاه از حضور در آن اجتناب می‌کردند، اما در الکامپ امسال شاهد آشتی و حضور دوباره بعضی شرکت‌های بزرگ با الکامپ هستیم.
 
 
به گزارش فارس، الکامپ امسال با سال های اخیر تفاوت های چشمگیری از نظر تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه و وسعت نمایشگاه دارد.
 
به طوری که طبق آمارهای رسمی اعلام شده، سال قبل مساحت نمایشگاه الکامپ ۱۳ هزار متر مربع بود و امسال نزدیک ۲۳ هزار متر مربع است.
 
همچنین گفته شده با حضور ۵۰۰ شرکت در نمایشگاه نوزدهم، تعداد شرکت های حاضر در الکامپ امسال نیز نسبت به سال قبل حدود ۲ برابر رشد داشته است.
 
الکامپ در سال های اخیر به سبب اختلاف نظر در تعیین مجری و برگزار کننده نمایشگاه و ضعف نمایشگاه، همواره توسط بخشی از صنف IT به اصلاح تحریم می شد و این عدم حضور سبب کمرنگ شدن الکامپ شده بود.
 
امسال اما گفته شده که اتحاد در الکامپ بیشتر شده است. نشانه های این گفته را نیز می توان در حضور دوباره بعضی شرکت های بزرگ IT در الکامپ امسال دید.
 
شرکت هایی که سال ها تصمیم گرفته بودند در الکامپ شرکت نکنند و می گفتند الکامپ ضعیف سودی به حالشان ندارد.
 
قاسمی مدیر بازاریابی یکی از این شرکت ها است. او می گوید: ۹ سال است که در الکامپ شرکت نکرده اند و آخرین حضورشان در الکامپ سال ۸۳ بوده است.
 
این فعال بازار IT که شرکت متبوعش یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات رایانه و لوازم جانبی در بازار ایران است، به فارس گفت: بخش عمده تجارت IT در ایران وارداتی است. در ۲ سال قبل واردات کالا سخت شد و تمام شرکت های IT  با این مشکل روبه رو شدند.
 
وی ادامه داد: در نتیجه تجارت IT  در ایران خوابید؛ کالا در بازار کم شد و آمار فروش کاهش یافت.
 
مدیر بازاریابی گروه آواژنگ گفت: اما در ۲ ماه قبل اوضاع بهتر شده است. اکنون فضای IT ایران بازتر شده است و محصولات تازهتر و متنوع تری در بازار عرضه خواهند شد.
 
علاوه بر حضور دوباره بعضی شرکت های مطرح ایرانی، حضور شرکت های خارجی همکار شرکت های ایرانی نیز هر چند اندک، اما بیشتر از سال قبل به چشم می خورد.
 
به گزارش فارس بازگشت رونق بازارها چشم اندازی است که امیدهای بسیاری را بوجود آورده و علائم آن را در در بازار آی کشور و نمایشگاه الکامپ می‌توان دید

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.