آشنایی با ویژگی‌های تور مناسب استانبول

اگر برنامه‌ای برای سفر دارید حتماً پیش از آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌دهید یکی از مراحل برنامه‌ریزی پیش از سفر، انتخاب تور مناسب است. اما گاهی تعدد و تنوع بسته‌های تورها موجب سردرگمی و گاهی اشتباه در انتخاب مسافران می‌شود.

https://momtaznews.com/wp-content/uploads/2018/01/istanbul-1.jpg

آژانس مقتدر سیر تابان، مجری مستقیم تور استانبول و چارتر کننده‌ی پروازهای استانبول، در این‌جا تلاش می‌کند تا شما همراهان را با تورهای استانبول و ویژگی‌های آن به طور کامل آشنا کند تا در زمان انتخاب بهترین گزینه را برای خود برگزینید تا در طول سفر از آن لذت برده و خاطره‌ای ماندگار برای با خود و همراهان‌تان بسازید.

کدام تور استانبول برای شما مناسب است؟

مفهوم تور مناسب کمی نسبی است و وابسته به توقعات، انتظارات، دلیل سفر، هزینه‌ی تعیین شده برای آن و پارامترهای مقطعی و فصلی دیگر وابسته است. بنابراین جواب قطعی به این این سؤال تقریباً غیر ممکن است. برای مثال، تور مناسب برای خرید در فصل حراج بسیار متفاوت از تور مناسب برای ماه عسل یک زوج جوان است. جز انگیزه‌ی سفر، با توجه به بودجه تخصیص داده شده برای سفر باز هم معنای تور مناسب تغییر می‌کند. برای نمونه، اگر قصد سفری با حداقل هزینه را دارید تور لحظه آخری استانبول و در صورتی‌که صرفاً کیفیت تور در بالاترین حد ممکن و بدون در نظر گرفتن هزینه‌های آن برای شما اهمیت دارد تور لاکچری استانبول تور مناسب برای شماست. بنابراین مجموع شرایط و انتظارات است که مفهوم واژه تور مناسب را تعیین می‌کند و خود مسافر می‌بایست با در نظر گرفتن این موارد واژه تور مناسب را برای خود معنا کند. ولی این معنا با شناخت عوامل مؤثر در تور امکان‌پذیر است که در زیر به تفصیل به آن پرداخته شده است.

همچنین مسافران جهت سهولت هر چه بیشتر انتخاب تورهای مناسب می‌توانند با کانترهای مستقر در آژانس مقتدر سیر تابان تماس گرفته و با شرح کامل شرایط و خواسته‌های خود از ایشان بخواهند تا بهترین و مناسب‌ترین تور را به ایشان معرفی نمایند.

 

بسته‌ی تور استانبول دارای چه پارامترهای موثری است؟

بسیاری از عوامل متفاوت در انتخاب تور استانبول، اثرهای متفاوتی می‌گذارند، آژانس مقتدر سیر تابان با فراهم آوردن لیست این عوامل تلاش دارد تا همراهان خود را به منظور انتخاب دقیق‌تر راهنمایی کند.

  • زمان سفر:

این که شما در چه فصلی یا ماهی از سال را برای سفر به استانبول برگزینید، می‌تواند هزینه‌ی یک تور را تا دو برابر و حتی بیشتر، متفاوت کند. برای استانبول، فصل‌های پر ترافیک، عید نوروز و تابستان (از اواسط خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد که شهریور بالاترین قیمت را دارد) است. سایر ماه‌ها ترافیک مسافرتی عادی دارد که البته همین وضعیت هم نسبت به سایر مسیرهای مسافرتی ایرانیان، بسیار زیاد است. در تمامی ماه‌ها و با توجه به قیمت عادی همان ماه، آخر هفته‌ها و همچنین تعطیلات -به‌خصوص تعطیلات با مدت‌زمان بالا- می‌توانند روی قیمت فوق‌العاده مؤثر باشند.

فارغ از قیمت، زمان سفر می‌تواند در کیفیت سفر مؤثر باشد. آب و هوای استانبول معتدل است و دمای هوای آن، شاید اندکی از تهران خنک‌تر باشد، بنابراین بهترین زمان سفر، ۶ ماهه اول سال است، هر چند جاذبه‌های فراوان و حراج‌های آخر فصلی استانبول، در فصول پاییز و زمستان، می‌تواند مسافران را به خود به اندازه تابستان جذب کند.

  • مدت زمان اقامت:

با توجه به این‌که مسافران برای چندمین بار قصد سفر به استانبول را دارند، چه میزان امکان اختصاص زمان برای سفر را دارند و همچنین چه میزان بودجه‌ای برای سفر مد نظر گرفتند، باید مدت زمان مناسب برای خود را برگزینند. حداقل زمان‌های تور استانبول ۳ شب و ۴ روز و حداکثر آن به ۷ شب می‌رسد. اگر چه گاهی مدت‌زمان‌های بیشتر هم ممکن است برگزار شود ولی به ندرت رخ می‌دهد.

برای کسانی که بار اول به استانبول سفر می‌کنند و امکان اختصاص وقت و بودجه را دارند طبیعتاً ۳ شب زمان کافی نیست و شاید ۵ یا ۶ شب زمان مناسبی باشد اما برای آن‌ها که سفرهای متعددی به این شهر ساحلی زیبا داشته‌اند و صرفا قصد عوض کردن آب و هوایی دارند، همان ۳ شب هم می‌تواند کافی باشد.

  • خطوط هوایی:

تورهای استانبول که از تهران برگزار می‌شود به صورت هوایی برگزار می‌شود. پروازهای موجود به استانبول یکی از متنوع‌ترین و متعددترین پروازهای خروجی از ایران است. تقریباً اکثر قریب به اتفاق خطوط هوایی داخلی و بخش عمده‌ای از خطوط هوایی ترک، پرواز‌های روزانه‌ای از مقصد تهران به استانبول دارند.

قیمت پروازهای داخلی، پایین‌تر است و پروازهای ترک از قیمت بالاتری برخوردارند. در میان پروازهای داخلی خطوط هوایی زاگرس، تابان و آتا قیمتی پایین‌تر و ماهان، ایران ایر و قشم‌ایر قیمتی بالاتر از رقبای داخلی خود دارند. اما از خطوط هوایی ترک پروازهای ترکیش ایرلاین بالاترین قیمت و پروازهای اطلس جت، کرندون و سان‌اکسپرس قیمت‌های مناسب‌تری دارند. مجموعاً کیفیت پروازهای خطوط هوایی ترک، بالاتر از خطوط هوایی ایرانی است.

برای کسانی‌که قصد سفری با بالاترین کیفیت، بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی آن را دارند، مناسب‌ترین انتخاب ترکیش ایرلاین و برای کسانی که همزمان به کیفیت خوب و همچنین قیمت مناسب می‌اندیشند، بهترین گزینه خط هوایی اطلس جت است. آژانس مقتدر سیر تابان، با در اختیار داشتن پرواز چارتری روزانه‌ی خط هوایی اطلس جت به مقصد استانبول، یکی از مجریان مستقیم این تور است.

یکی دیگر از عوامل مهم در زمینه‌ی پرواز به استانبول، ساعت‌های رفت و برگشت است. مدت زمان پرواز ۳ ساعت است و ساعت‌های پروازی رفت در بعد از ظهر و ساعت‌های پروازی برگشت در صبح، می‌تواند مدت زمان حضور مسافر در استانبول را کاهش دهد. طبیعتاً ساعت‌های پروازی مناسب، هزینه‌ی بیشتری خواهند داشت.

  • محل اقامت:

از مهم‌ترین عوامل در انتخاب تور مناسب، محلی‌ست که قصد اقامت در آن را دارید. در درجه‌ی اول محله‌ای که انتخاب می‌شود، برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. در سایت مقتدر سیر تابان، به شکل مفصل محله‌های استانبول بررسی شده که امکان انتخاب را دقیق‌تر خواهد کرد.

جدای از محل‌ها، هتل‌ها و درجه‌ی آن‌ها و رتبه‌های این هتل‌ها در سایت‌های مرجع، بسیار مهم است. استانبول از آن دست شهرهایی است که هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره با کیفیت و قیمت‌های متنوع دارد که از نظر کیفیت مناسب هستند. طبیعتاً هتل‌های ۵ ستاره که در مکان‌های اصلی شهر نظیر تکسیم و بسفر هستند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. برای اطمینان از کیفیت هتل‌ها، می‌توانید به سایت‌هایی نظیر تریپ ادوایزر و بوکینگ کمک گرفته و امتیاز و نظرات افراد مختلف را مطالعه کنید. همچنین کانترهای فروش آژانس مقتدر سیر تابان، آمادگی راهنمایی مسافرین عزیز را خواهند داشت.

https://momtaznews.com/wp-content/uploads/2018/01/instanbul-landview.jpg

تورهای استانبول چه انواعی دارند؟

علاوه بر تورهای عادی که همه روزه از ایران و شهرهای مختلف آن به مقصد استانبول برگزار می‌شود دو نوع اصلی تور لحظه آخری استانبول و تور لاکچری استانبول در اکثر مواقع سال برگزار می‌شود که مسافران از آن‌ها بهره می‌برند. همچنین برخی مواقع سال یا فصلی خاص نیز باعث می‌شود نوع تورهایی خاص برگزار شود. به طور مثال تورهای نمایشگاهی استانبول تقریباً هر چند ماه یکبار برگزار می‌شوند که مسافران با توجه به تخصص خود در آن شرکت می‌کنند.

به گزارش ویرلن؛ گاهی مسافران تورهای لحظه آخری را صرفاً بر اساس قیمت آن به عنوان گزینه خود انتخاب می‌کنند، فارغ از این نکته که این تورها از لحاظ کم و کیف تفاوتی با تورهای عادی ندارند اما دارای شرایطی خاصی نیز هستند. در درجه‌ی اول این تورها در همه زمان‌ها و به شکل روزانه ممکن است در دسترس نباشند و در برخی فصول یا روزهای هفته امکان پیدا کردن آن‌ها وجود نداشته باشد، بنابراین امکان برنامه‌ریزی به صورت بلند مدت برای مسافران برای این نوع تور وجود ندارد و صرفاً برای کسانی که توانایی سفر با برنامه‌ریزی کوتاه مدت را دارند به کار می‌آید. دیگر این‌که در صورت سفر به صورت گروهی با تعداد بالا احتمال این که ظرفیت مورد نیاز تأمین شود معمولاً وجود ندارد، چون این نوع تورها دارای ظرفیت محدودی هستند.

 

مقتدر سیر چه تورهایی از استانبول را عرضه می‌کند؟

با توجه به آمارهای سالانه که از طرف نهادهای مربوط به گردشگری منتشر می‌شود کشور ترکیه و شهر استانبول از محبوب‌ترین مقاصد سفر ایرانیان است. با توجه به این استقبال آژانس مقتدر سیر تابان، در تمامی روزهای سال تورهای این مقصد را برگزار می‌کند. پروازهای دو خط هوایی با کیفیت اطلس جت و قشم ایر، در این آژانس به صورت چارتر بوده و به واسطه این امر این امکان فراهم است که علاوه بر امکان ارایه بسته‌های تور با قیمت مناسب، با کیفیتی قابل اتکا به مسافران خدمات لازم ارایه شود.

مقتدر سیر برای بهبود هر چه بیشتر خدمات خود و همچنین امکان برنامه‌ریزی هر چه بهتر مسافران گرامی سلسله مطالبی درباره‌ی مقاصد مختلف گردشگری از جمله استانبول را در سایت خود قرار داده است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت یا عضویت در اینستاگرام یا تلگرام آژانس از این اطلاعات استفاده کرده و حهت برنامه‌ریزی برای سفر خود استفاده نمایید.

تورهای نوروز استانبول

هم‌زمان با وارد شدن به دی ماه برنامه‌ریزی آژانس‌های مسافرتی برای ارایه تورهای نوروز انجام شده است و وقت آن است که مسافران برای نوروز خود به فکر یک تور مناسب باشند. فروش تورهای استانبول به نسبت سایر مسیرها کمی دیرتر آغاز می‌شود اما تا میانه‌های تعطیلات ادامه دارد. ولی اگر با توجه به پارامترهای مؤثر در تور مناسب که در این متن بر شمرده شد، شما به دنبال یک تور مناسب برای نوروز هستید حداکثر تا پایان بهمن ماه فرصت دارید تا خرید تور استانبول نوروز ۹۷ در سایت مقتدر سیر خود را انجام دهید، زیرا بهترین هتل‌ها،بهترین تاریخ‌ها و ساعت‌های پروازی تا آن زمان به پایان رسیده است.

https://momtaznews.com/wp-content/uploads/2018/01/istanbul-city-3.jpg

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.