آشیانه جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران

خبرگزاری آریا-روزنامه آمریکایی ” میامی هرالد ” با انتشار گزارشی نوشت : جمهوری آذربایجان به تدریج به آشیانه جاسوسی رژیم نژادپرست اسرائیل و آمریکا علیه روسیه و ایران تبدیل می شود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، به نوشته این روزنامه ، تل آویو درصدد افزایش مناسبات با دولت الهام علی اف است و در این راستا در ماه فوریه سال جاری میلادی ، قرارداد فروش ۶/۱ میلیارددلار سلاح به جمهوری آذربایجان را به امضا رساند.
این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت : یک دیپلمات اسرائیلی – که در انعقاد برخی قراردادهای تجاری مشابه میان رژیم اسرائیل و جمهوری آذربایجان فعال است و مایل به افشای نامش نیست – تصریح کرده است : دولت الهام علی اف در برنامه ها و آرزوهای منطقه ای اسرائیل نقش عمده ای ایفا می کند …
میامی هرالد در ادامه همچنین نوشت : قرار گرفتن جمهوری آذربایجان میان ایران و روسیه موجب شده‌ است تا این کشوربه یک ” آشیانه جاسوسی ” دیپلماتیک تبدیل شود ، جایی که سرویس‌ های اطلاعاتی دولت هایی که با یکدیگر درتضاد هستند مثل آمریکا ، روسیه ، ایران و اسرائیل جمع شوند و علیه یکدیگر فعالیت اطلاعاتی کنند …
میامی هرالد در پایان افزود : گزارش اخیری که نشریه فارین پالیسی ( سیاست خارجی) آمریکا منتشر کرده ‌است نشان می‌دهد ، علاوه بر روابط تجاری ، حاکمیت باکو فرودگاه ‌هایی در شمال جمهوری آذربایجان در اختیار رژیم اسرائیل قرار داده‌ است تا در صورت نیاز برای حمله به ایران از این پایگاه ها بهره برداری کند …
 
جمهوری آذربایجان پایگاه جاسوسان بین‌المللی
 علیرغم تکذیب جاسوسی علیه ایران در اراضی جمهوری آذربایجان توسط مقام های دولت الهام علی اف، رسانه های غربی و رسانه های وابسته به صهیونیسم بین الملل هر روز ابعاد تازه ای از جاسوسی ها علیه ایران را افشا می کنند .
 در حقیقت ، وضعیت جدیدی در جمهوری آذربایجان شکل گرفته که بستر مناسبی برای فعالیت های جاسوسی بین المللی علیه ایران فراهم کرده و این امر به موضوع مورد توجه رسانه های جهان تبدیل شده است .
چندی پیش در ادامه روند افشاگری های رسانه های وابسته به صهیونیسم بین الملل پیرامون جاسوسی بین المللی علیه ایران در اراضی جمهوری آذربایجان، پایگاه خبری ام. ‌اس. ‌ان. ‌بی. ‌سی. آمریکا گزارش داد: در حالی که تنش‌ها بر سر ایران افزایش می‌یابد ، جمهوری آذربایجان همانند کازابلانکا در جنگ جهانی دوم به پایگاه جاسوسان تبدیل شده است . این پایگاه خبری در گزارشی به قلم ” آلاستر جیمیسون ” به تحلیل مواضع و سیاست‌های دولت الهام علی اف در منطقه پرداخت و نوشت : جمهوری آذربایجان که کشوری دارای دیکتاتوری سکولار با مرزهایی طولانی با ایران است ، یکی از کشور هایی است که می‌تواند به عنوان مرکز جاسوسی قابل اعتماد برای آمریکا و اسرائیل در منطقه قفقاز عمل کند . به نوشته ” آلاستر جیمیسون ” در حالی که ، تنش‌ها میان اسرائیل و ایران افزایش می‌یابد ، جمهوری آذربایجان که پس ازفروپاشی شوروی سابق تاسیس شد ، به مرکز جاسوسی بین‌المللی تبدیل شده است . درپایان این گزارش ، آمده است : جمهوری آذربایجان- که روسیه را به خاورمیانه متصل می‌کند – به عنوان پایگاهی مهم برای غرب در جنگ دیپلماسی علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود .

تائید جاسوسی اسرائیل ‌از ‌خاک جمهوری ‌آذربایجان علیه ایران
با سپری شدن زمان ، مدارک و اسناد جدیدی از فعالیت های مشترک دولت الهام علی اف و رژیم نژادپرست اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران بر ملا می شود . چندی پیش رجب صفراف مدیر ‌مرکز روسی ” ‌مطالعات ‌ایران ‌معاصر” اعلام کرد ‌اطلاعاتی ‌در ‌دست است ‌که نشان می دهد ، ‌سرویس‌های ‌ویژه ‌رژیم اسراییل ‌از‌خاک جمهوری ‌آذربایجان ‌به منظور ‌جاسوسی ‌رادیو ‌الکترونیکی ‌علیه ‌جمهوری اسلامی ایران ‌استفاده ‌می‌ کنند .
رجب صفراف ‌احتمال ‌داد ‌، ‌وزارت ‌امنیت ‌ملی جمهوری ‌آذربایجان ‌در ‌این ‌زمینه ‌با ‌سازمان جاسوسی آمریکا – سیا – ‌و ‌سرویس‌های جاسوسی ‌اسراییل ‌همکاری ‌کرده اند . نهادهای ‌امنیتی دولت باکو طی چندسال اخیر ‌روابط ‌مستحکمی با سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرائیل برقرار کرده اند .
 روزنامه ” ودوموستی ” روسیه ، دیدگاه های رجب صفراف درباره جاسوسی اسرائیل علیه ایران در اراضی جمهوری آذربایجان را منتشر کرده است . به نوشته این روزنامه ، رجب صفراف رئیس مرکز “‌مطالعات ‌ایران ‌معاصر”‌ و کارمند ‌سابق ‌سرویس ‌های ‌ویژه ‌روسیه ‌در ‌گفت و گو با ‌این ‌روزنامه ‌توضیح ‌داد ‌بیانیه ‌وزارت ‌امنیت ‌ملی جمهوری ‌آذربایجان ‌بدان ‌معناست ‌که – ‌شبکه ‌جاسوسی ‌که ‌معمولاً ‌برای ‌فعالیت ‌در ‌زمان ‌جنگ ‌و ‌پیش ‌از ‌جنگ ‌تشکیل ‌می‌شود – ‌نابود ‌شده ‌است .

تحلیل آریا؛
بسیاری ازمحافل سیاسی مستقل درمنطقه ، بارها به افشاگری درخصوص فعالیت های جاسوسی اسرائیل علیه ایران از طریق اراضی جمهوری آذربایجان و با مساعدت دولت باکو ، پرداخته اند . اما هرگاه این افشاگری ها به دستگاه های دیپلماتیک کشیده می شد ، مقام های آذری صرفا” به تکذیب این اخبار اکتفا می کنند . مقام های ایران طی چندسال اخیر بارها نگرانی و نارضایتی خود را از با فعالیت های گسترده جاسوس های رژیم صهیونیستی در اراضی جمهوری آذربایجان، ابراز کرده اند . در آخرین مورد ، دولت باکو به منظور رفع شبهات موجود ، با اعزام صفر ابی اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به تهران ، تلاش کرد از ایران دلجویی کند . اما دو روز پس از پایان سفر رسمی صفر ابی اف به تهران ، وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای ، یکبار دیگر ایران را به تلاش برای ترور دیپلمات های اسرائیلی در جمهوری آذربایجان متهم کرد . علیرغم تاکید های مکرر مقام های دولت باکو مبنی بر اجازه ندادن به طرف ثالث برای ضربه زدن به منافع ایران ، همکاری های متنوع رژیم اشغالگر قدس با دولت الهام علی اف علیه ایران ، در رسانه های غربی منعکس می شود . به عنوان مثال، چندی پیش روزنامه تایمز چاپ لندن نوشت : اسرائیل خاک جمهوری آذربایجان را به پایگاه جاسوسی علیه ایران تبدیل کرده است . این موضوع در گفتگوی این روزنامه انگلیسی با فردی به نام ” شمعون ” مطرح شده است . شمعون خود را یکی از عوامل سازمان جاسوسی اسرائیل – موساد – معرفی کرد . به گفته شمعون ، موساد در سال گذشته میلادی ، دست درکار فعالیت های گسترده ای در زمینه جمع آوری اطلاعات و دیگر فعالیت ها علیه ایران در جمهوری آذربایجان بود . روزنامه تایمز درپایان این گزارش ، تصریح کرد : شمعون یکی از ده ها عضو موساد مستقر در جمهوری آذربایجان است . اخیرا” وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با احضار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران ، مراتب شدید اعتراض و نگرانی خود را از اقدام دولت باکو در مساعدت با جاسوس های اسرائیلی در این کشور ابراز داشت . تهران موکدا” از باکو خواسته است از فعالیت های جاسوسی اسرائیل در اراضی جمهوری آذربایجان جلوگیری کند .
کارشناسان ، انتشار گزارش های متعدد رسانه های وابسته به صهیونیسم بین الملل پیرامون حضور و نفوذ رزیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان را تبلیغاتی قلمداد می کنند.
این دسته از کارشناسان می گویند : انتشار گزارش های تبلیغاتی رسانه های وابسته به صهیونیسم بین الملل تلاشی به منظور تحریک هر چه بیشتر دولت الهام علی اف جهت همکاری با دشمنان گسترش مناسبات رو به رشد ملت های ایران و جمهوری آذربایجان است …
در حقیقت ، از دو سال پیش این شیوه تبلیغات عملیات روانی در این رسانه ها تشدید شده است.
انتشار این گزارش ها در حالی است که ، مقام های دولت باکو مدام به تکذیب این گونه اخبار رسانه های بیگانه اقدام می کنند.در واقع ، باید گفت : مقام های اسرائیلی با انجام هر سفری به باکو ، می کوشند افسانه ای از همکاری های دوجانبه را سناریوسازی کنند … این در حالی است که ، پیش از این دولت باکو باامضای قراردادهای همکاری نظامی و امنیتی با ایران و روسیه ، راه های نفوذ و گسترش فعالیت نیروهای بیگانه علیه دوکشور مستقل در منطقه یعنی ایران و روسیه را بسته است..
علاوه بر امضای قراردادهای متعدد همکاری های امنیتی ، جمهوری آذربایجان قرارداد ویژه ای با جمهوری اسلامی ایران امضا کرده است.
بر اساس این قرارداد ، دولت باکو فعالیت علیه ایران را در خاک خود به طرف ثالث نمی دهد … با وجود این ، باید گفت : رسانه های وابسته به صهیونیسم بین الملل به صورت مدام به گسترش شایعات علیه مناسبات رو به رشد تهران و باکو سناریوسازی می کنند.
بدیهی است که ، افشاگری این دسته از رسانه های صهیونیستی نه تنها در جهت منافع دولت الهام علی اف نیست ، بلکه علیه منافع ملی جمهوری آذربایجان است و صرفا” دولتگرایی را در این کشور جنوب قفقاز به چالش خواهد کشید .
در این شرایط ، باید گفت : تبلیغات رسانه های بیگانه منافع دولت و ملت جمهوری آذربایجان را تامین نمی کند و صرفاً درجهت اهداف و منافع رژیم اشغالگر قدس و جبهه استکبار جهانی به رهبری آمریکا خواهد بود.
در گزارش رسانه های غربی و صهیونیستی ، ایجاد تسهیلات جاسوسی علیه ایران در اراضی جمهوری آذربایجان به وضوح مورد تاکید و تصریح قرار گرفته است . افشای فعالیت های جاسوسی علیه ایران در اراضی جمهوری آذربایجان و تبدیل شدن به پایگاه جاسوسی علیه ایران در اراضی این کشور مسلمان در جنوب قفقاز درحالی است که ، مقام های دولت الهام علی اف همچنان این اخبار مستند را تکذیب می کنند . با وجود تکذیب این اخبار مستند ، نهادهای امنیتی ایران از سال های پیش پیرامون این گونه فعالیت های اسرائیل و آمریکا علیه ایران در اراضی جمهوری آذربایجان هشدار داده بودند . در حقیقت ، پیش از آن که فعالیت های جاسوسی رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران در اراضی جمهوری آذربایجان شکل بگیرد ، تهران برای این گونه فعالیت های جاسوسی خود را آماده کرده بود . در این میان ، باید گفت : نکته قابل تامل تلاش مقام های دولت الهام علی اف برای تکذیب اخبار مستند رسانه های غربی و صهیونیستی است . علاوه براین ، باید گفت: مقام های دولت باکو به منظور رد گم کردن از آگاهی از اینگونه فعالیت های ضد ایرانی ، اخیراً با اعلام شکایت علیه نشریه آمریکایی ” فارین پالیسی “- که نخستین بار به افشای فعالیت های گسترده جاسوسی اسرائیل پرداخت – تلاش کردند ، به این طریق مساعدت با فعالیت های جاسوسی اسرائیل علیه ایران در اراضی جمهوری آذربایجان را در حاشیه قرار دهند و از اهمیت آن بکاهند . در حالی که ، تهران ترور برخی از دانشمندان هسته ای ایران توسط اسرائیل با کمک و مساعدت دولت باکو از طریق منابع دیپلماتیک به اطلاع مقام های آذری رسانده است ، مقام های دولت باکو همچنان خود را به جهل و نادانی می زنند تا در این زمینه از آسیب پذیری کمتری برخوردار گردند . نکته ای که در رسانه های جهان کمتر مورد توجه قرار می گیرد و کمتر مطرح می شود ، استفاده جاسوسی آمریکا و اسرائیل علیه روسیه در اراضی جمهوری آذربایجان است . منابع غربی و صهیونیستی تلاش می کنند ، بیشترین فعالیت های جاسوسی اسرائیل و آمریکا را علیه ایران مطرح کنند . در حالی که ، اراضی جمهوری آذربایجان به مرکز عمده فعالیت های جاسوسی بیگانگان علیه روسیه تبدیل شده است . در این زمینه ، همکاری وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان با سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرائیل- سیا و موساد – علیه روسیه در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور است .


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.