آغاز بررسی لایحه بودجه ۹۲ از ساعاتی دیگر در صحن علنی بهارستان

۲۱اردیبهشت،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح امروز(یکشنبه) بررسی ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور را آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح امروز (یکشنبه ۲۲ اردیبهشت)  سال جاری جلسات علنی خود را به بررسی لایحه بودجه سال اختصاص خواهند داد.

ماده واحده لایحه بودجه که در ۹۸ بند تنظیم و توسط اعضای پنجاه نفره کمیسیون تلفیق بررسی شده است، روز قبل (شنبه) توسط معاونت قوانین مجلس تدوین و طبق قانون بین نمایندگان توزیع شده است.

بررسی لایحه بودجه در حالی از فردا آغاز می شود که نمایندگان تا اتمام بررسی آن هیچ طرح یا لایحه‌ای را در دستور کار نخواهند داشت.

با استناد به روند بررسی لایحه بودجه در سنوات قبل، به نظر می‌رسد دوره بررسی و تصویب این لایحه در صحن علنی ۱۰ تا ۱۵ روز به طول بینجامد.

لایحه بودجه سنواتی کل کشور پس از تصویب در صحن علنی به شورای نگهبان ارسال می‌شود تا تایید شود و پس از تایید توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود تا وی نیز آن را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کند.

ناگفته نماند اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ در بررسی بودجه امسال موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها را بلاتکلیف به صحن علنی ارجاع دادند تا نمایندگان دربارهٔ آن تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.