آغاز بکار شبکه توزیع محصولات دیجیتال از هفته آینده/اتمام تدوین آیین نامه نظارت بر محتوای تلفن های همراه

‘ حسن علیزاده’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، هدف از راه اندازی این شبکه را تقویت چرخه اقتصادی محصولات فرهنگی بویژه محصولات دیجیتال عنوان کرد و افزود: مرحله نخست آغاز بکار شبکه توزیع محصولات فرهنگی به توزیع محصولات فرهنگی دیجیتال شامل نرم افزار و بازی های رایانه ای اختصاص دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد شبکه توزیع محصولات فرهنگی همزمان در دو هزار و ۵۰۰ فروشگاه بزرگ در تهران راه اندازی می شود و مردم می توانند با مراجعه به این فروشگاه ها از محصولات فرهنگی دیجیتال دارای مجوز بهره مند شوند.

علیزاده همچنین از تفاهم نامه مرکز رسانه های دیجیتال با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: به موجب این تفاهم نامه، طرح آزمایشی شبکه توزیع مویرگی محصولات فرهنگی با افتتاح فروشگاه‌هایی در ۲۰۰ نقطه روستایی در استان فارس، آغاز بکار خواهد کرد.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از اتمام تدوین آیین نامه نحوه نظارت بر محتوای تلفن های همراه خبر داد و افزود: آیین نامه یاد شده در آینده ای نزدیک از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه طبق قانون، نظارت بر محتوای تلفن های همراه به عهده وزارت ارشاد است، گفت: به رغم همکاری های مرکز رسانه های دیجیتال در سال های گذشته با سازمان تنظیم مقررات رادیویی، نظارت ها در این حوزه آن طور که باید نبوده است.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروزه شاهد پیامک های تبلیغ محصولات بهداشتی غیر مجاز و سفرهای تفریحی به کشورهای مختلف در ایامی مانند تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) هستیم افزود: آیین نامه یاد شده، نظارت بر محتوای تلفن های همراه را قوی تر از گذشته می کند.

اجتمام**۹۱۴۰**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۷۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.