آغاز بهره برداری از تصفیه‌خانه اضطراری شماره ۳ آب قم تا دی ماه ۹۱

دوشنبه ۵ تیر – ۰۴:۴۰:۵۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد:

بزرگنمایی:  

     

خبرگزای آریا- ‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پیشرفت ۴۵ درصدی تصفیه‌خانه اضطراری شماره ۳ آب قم خبر داد و گفت: این تصفیه ‌خانه تا دی‌ ماه امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، “عبدالحمید توکلی‌بینا” همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان با امام جمعه قم، به ارایه گزارشی از عملکرد آبفای قم پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته ۹۱ کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه آب و ۵۷ کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب در شهر قم انجام گرفته است که ۵۰ درصد از توسعه شبکه آب در شهر پردیسان و طرح مسکن مهر استان بوده است.
وی با بیان اینکه ۳۰ حلقه چاه در سال گذشته تجهیز، حفر، بهسازی و ویدئو متری شده است، گفت: روش‌های جدیدی برای احیای چاه‌ها به کار بستیم و قم را به عنوان یکی از شهر‌های پیشتاز در این زمینه معرفی کردیم.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از اجرای شبکه توزیع آب در محله چوب‌بری‌ها و خوشه‌کفش قم خبر داد و گفت: این منطقه سال‌های سال از آب بهداشتی محروم بود و با اعتباری که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی استانداری تخصیص یافت، ۱۳ کیلومتر پروژه تعریف شده است که در حال اجرا هستیم و امیدواریم تا دو ماه آینده ساکنان این منطقه صنعتی از آب بهداشتی بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فوری اضطراری شماره ۳ آب، اظهار داشت: این پروژه در زمان حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دی‌ماه امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
توکلی ‌بینا ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال که پروژه مهر ماندگار سرشاخه‌های دز به بهره‌برداری نهایی برسد، ما بتوانیم ظرفیت تصفیه آب سرشاخه‌ها را به طور کامل در محل تصفیه خانه کنونی داشته باشیم و مشکلی در خصوص تصفیه نداشته باشیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های مسکن مهر که تاکنون واگذار شده است دارای انشعاب آب است، گفت: تعدادی از پروژه‌های مسکن مهر از انشعاب فاضلاب نیز برخوردار هستند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۵۱۶۴۰۵۲۳۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.