آغاز به کار رئیس جمهوری تازه مکزیک در میان اعتراض مخالفان

۱۲م آذر ،

mail-64.jpg

نخستین روز ورود رئیس جمهوری تازه مکزیک به دفتر ریاست جمهوری با درگیری‌های خشونت‌آمیز مخالفان وی با پلیس و شلیک گاز اشک‌آور همراه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه میل، همزمان با مراسم ادای سوگند انریکه پنانیتو، رئیس جمهوری مکزیک، تظاهرکنندگان مخالف وی در شهر مکزیکوسیتی با پلیس این کشور به شدت درگیر شدند.

پیش از رسیدن کاروان موتوری پنانیتو در صبح امروز (یکشنبه)، صدها تن از تظاهرکنندگان به موانع فولادی و بسیار بلند امنیتی که دور تا دور مجلس کشیده شده بود ضربه‌های شدیدی وارد کرده و اشیائی از قبیل سنگ و کوکتل مولوتف به سمت پلیس پرتاب کردند.

پلیس این کشور با استفاده از گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان داشت و برای خاموش کردن شعله‌های آتش که در پی پرتاب کوکتل مولوتف‌ها ایجاد شده بود از ماشین‌های آتش‌نشانی استفاده می‌کرد.

گروهی از تظاهرکنندگان قبل از آنکه توسط پلیس و با استفاده از فشار آب شدید عقب رانده شوند با استفاده از یک سطل زباله بسیار بزرگ ضربات شدیدی به این موانع وارد کردند.

آلخاندرو ۲۵ ساله، دانشجو و یکی از معترضان گفت: ما علیه ظلم و ستم و تحمیل یک فرد تظاهرات می‌کنیم. پنانیتو به مردم پول و خواربار داده تا مردم به او را دهند.

به گزارش پلیس دست کم دو تن به شدت زخمی شدند و یک پلیس که به شدت از ناحیه صورت دچار خونریزی شده بود برای درمان به بیمارستان فرستاده شد.

به دنبال ادای سوگند پنانیتو، حزب حاکم سابق نیز پس از ۱۲ سال فاصله دوباره قدرت را به دست خواهد گرفت. پنانیتو در تالار کنگره سوگند یاد کرد تا از قانون اساسی و مدنی مکزیک حفاظت کند.

اعضای کنگره نیز پنانیتو را تشویق کردند و شعار “رئیس جمهور” و “مکزیک” سردادند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.