آغاز تمرینات المپیکی برای درخشش در لندن

۱فروردین ۱۳،

کشتی گیران کشورمان بعد از قهرمانی در جام جهانی آزاد و فرنگی، اردوهای خود را جدی تر از قبل برای حضور در المپیک لندن از سر گرفتند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در المپیک تقریبا مشخص شده بود، مسابقه انتخابی سنگین وزن بین پرویز هادی و کمیل قاسمی انجام شد که قاسمی با غلبه بر حریفش مسافر لندن شد. با وجود اینکه هادی موفق به کسب سهمیه در این وزن شده بود، اما قاسمی با غلبه بر او راهی المپیک شد.

در وزن ۸۴ کیلوگرم نیز تیم ایران برای انتخاب ملی پوش این وزن بین احسان لشگری و احسان امینی بر سر دو راهی بود، که سرانجام احسان لشگری در این وزن به عنوان مسافر لندن انتخاب شد، اما لشگری در المپیک لندن پاسخ خوبی به اعتماد خادم داد و با کشتی های خوب به نوعی استادش را سرافراز کرد.

اما در تیم فرنگی، بنا که از مدت ها پیش ترکیب تیمش را برای حضور در المپیک شناخته بود، تنها نکته مبهم موجود را در وزن ۸۴ کیلوگرم می دید، که باید از بین اخلاقی و نعمت پور به یکی اعتماد می کرد، که در نهایت دوبنده المپیک به اخلاقی رسید که موفقیت خوبی هم در لندن بدست نیاورد و با شکست در همان دور اول بنا را ناامید کرد.

* قهرمانی جوانان آزاد و فرنگی در آسیا

دوازدهم خرداد ماه تیم کشتی فرنگی جوانان با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد، بعد از آن نیز نوبت به آزادکاران رسید تا با ۴ طلا، ۳ نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی آسیا در قزاقستان قرار بگیرند.

*قهرمانی آزادکاران نوجوان و نائب قهرمان فرنگی کاران در آسیا

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان که برای حضور در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا به قرقیزستان سفر کرده بود با ۴ طلا، یک نقره و ۳ برنز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

*طلای تاریخی حمید سوریان در روز تولد بنا

۱۵ مرداد ماه را هیچ کشتی دوستی تا سال ها فراموش نخواهد کرد، چون در این روز تاریخی ترین روز کشتی به خصوص در فرنگی رقم خورد.

حمید سوریان نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی کشورمان که ۵ مدال طلای جهان را در کارنامه خود می دید، بعد از ناکامی در المپیک ۲۰۰۸ پکن، به دنبال کامل کردن کلکسیون افتخاراتش بود، سوریان به عنوان نماینده کشتی فرنگی به روی تشک سالن اکسل شهر لندن رفت که پس از استراحت در دور اول، با ۳ پیروزی پیاپی به فینال رسید و با قطعی شدن مدال نقره اش، طلسم ۴۰ ساله مدال نگرفتن کشتی فرنگی در المپیک ما را شکست.

نابغه کشتی فرنگی جهان قانع نشد و با پیروزی مقابل روشن بایراموف آذربایجانی کارنامه درخشانش را کامل و کشتی فرنگی را صاحب اولین طلای تاریخی در المپیک کرد.

*پایان قحطی مدال

نوروزی، اخلاقی و باباجانزاده در روز دوم نمایندگان کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن بود که در مقابل حریفان قرار گرفتند، امید نوروزی با غلبه بر تمامی حریفان دومین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران را برای کاروان ایران به ارمغان آورد. هر چند که اخلاقی و باباجانزاده از کسب مدال ناکام ماندند و دستشان از مدال کوتاه ماند.

روز سوم رقابت های کشتی فرنگی در المپیک لندن با درخشش و پیروزی قاسم رضایی آغاز شد.

رضایی که عزمش را جزم کرده بود تا ناکامی المپیک پکن را جبران کند، در گام های بعد هم از سد حریفان گذشت تا با غلبه بر نماینده روسیه در فینال، نه تنها مدال طلا را از روس ها گرفته و بر گردن خود بیاویزد، بلکه قهرمانی تیم کشتی فرنگی ایران را بالاتر از روسیه ثبت کند تا محمد بنا بعد از سالها زحمت به آرزوی دیرینه اش برسد، البته شاید تمام شیرینی های این روز برای ایرانیان با شکست ناعادلانه عبدولی مقابل حریف فرانسوی،‌کام مردم و ورزش دوستان تلخ شد، موضوعی که با اعتراض جامعه کشتی و مسئولان بلند پایه ورزش کشورمان که در لندن حضور داشتند به مارتینی همراه بود، اما طلای قاسم رضایی به نوعی مرهمی بر شکست ناجوانمردانه عبدولی بود.

شاگردان بنا با ۳ طلای سوریان، نورزی و رضایی در تاریخ ایران جاودان شدند.

ادامه دارد…/آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.