آغاز توزیع کتب درسی از ۱۶ شهریور ماه

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-حسینی  از توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۲ از ۱۶ شهریور ماه در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش آریا، سیداحمد حسینی مدیرکل چاپ و توزیع مواد رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش بااشاره به اینکه امسال ۱۳۱ میلیون جلد کتاب برای ۱۲ میلیون ۳۰۰ هزار دانش‌آموز چاپ شده است. گفت: امسال ۹۴۵ عنوان کتاب در ۱۳۱ میلیون جلد برای ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز چاپ شده و تا اول مهر کتاب به دست دانش‌آموزان خواهد رسید.

وی افزود: کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی از طریق واحدهای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و کتاب‌های پایه سوم راهنمایی و دوره متوسطه از طریق پنج هزار و ۴۰۰ کتاب‌فروشی در سراسر کشور به دست دانش‌آموزان خواهد رسید.

حسینی با بیان اینکه توزیع کتاب‌ها از روز شنبه ۱۶ شهریور ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود، تصریح کرد: کتاب‌ها براساس آماری که از سوی مرکز آمار، فناوری، اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در اختیار اداره کل چاپ و توزیع کتب قرار گرفته، چاپ شده است.

به گفته وی، امسال ۶۸ عنوان از کتاب‌های درسی همراه با لوح فشرده که به صورت نرم‌افزاری می باشند در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان باید این لوح‌های فشرده به همراه کتاب‌های درسی را از کتاب‌ فروشی‌ها خریداری کنند.

حسینی گفت: از مجموع ۶۸ عنوان لوح فشرده، ۵۲ عنوان مربوط به شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش، ۱۰ عنوان مربوط به دوره متوسطه و پیش دانشگاهی، دو عنوان مربوط به پایه سوم راهنمایی و چهار عنوان نیز ویژه مقطع ابتدایی است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت کتاب‌ها‌‌ همان قیمت پشت جلد آنهاست، گفت: قیمت کتب از طریق پوسترهایی که در واحدهای آموزشی و کتاب‌ فروشی‌ها نصب می‌شود به اطلاع خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌رسد.

وی افزود: تک فروشی کتاب‌ها نیز از ۱۵ مهر ماه آغاز می‌شود و تمامی کتاب‌ها به جز کتاب‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتشار یافتنات مدرسه موجود بوده و خانواده‌ها می‌توانند نسبت به تهیه کتاب از این انتشار یافتنات اقدام کنند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.