آغاز ثبت‌نام پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در پردیس دانشگاه خوارزمی

۱۸م دیماه ،

Kharazmi-university2.bmp

رییس پردیس دانشگاه خوارزمی از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در بیش از ۳۰ رشته گرایش خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، دکتر علیرضا الهی رییس پردیس دانشگاه خوارزمی با اعلام این خبر گفت: این پردیس در بیش از ۳۰ رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد در مجموعه‌های علوم انسانی ،فنی مهندسی و علوم پایه از طریق برگزاری آزمون داخلی، بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: علاقمندان جهت شرکت در دوره‌های مذکور می‌توانند از روز شنبه ۱۶ دی ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه خوارزمی به نشانی www.khu.ac.ir در آزمون ورودی پردیس ثبت‌نام کنند.

الهی در پایان گفت: آزمون ورودی این دوره‌ها به صورت تستی از منابع متناسب با رشته متقاضی ۲۵ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه خوارزمی در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. زهرا اکبری:

    زمان ثبت نام برای پذیرش دانشجویان ممتاز بدون کنکور چه زمانی است:::

  2. احسان:

    بدقولی وزارت‌علوم در پذیرش دکتری پردیس خوارزمی
    کد خبر: ۳۷۱۵۱۷تاریخ انتشار: ۲۴ دی – ۱۳:۵۷ – ۱۴ January 2014
    عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با انتقاد از متعهد نبودن وزارت علوم به وعده خود در پذیرش ۲۰ نفر از داوطلبان مقطع دکتری در پردیس دانشگاه خوارزمی، گفت: چنانچه داوطلبان در این زمینه شکایتی داشته باشند کمیسیون آموزش پیگیر آن خواهد بود.

    رضا صابری در گفت وگو با خانه ملت٬ با بیان اینکه وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری باید پاسخگوی چرایی متعهد نبودن به وعده خود در پذیرش ۲۰ نفر از داوطلبان پذیرش مقطع دکتری در پردیس دانشگاه خوارزمی باشد٬ گفت: وقتی دانشگاهی برای پذیرش دانشجو اعلام آمادگی می‌کند باید به تعداد اعلام شده نیز دانشجو جذب کند در غیر این صورت کاری خلاف قانون رخ داده است.

    نماینده آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجویان طبق ظرفیت و شرایط اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها باید صورت گیرد٬ افزود: در صورت ارجاع شکایت داوطلبان از دانشگاه خوارزمی به دلیل عدم پذیرش دانشجویان طبق وعده داده شده٬ کمیسیون آموزش مجلس برای بررسی موضوع ورود خواهد کرد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه اعلام پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه‌ها و انجام آزمون و مصاحبه در پی آن باید به جذب دانشجویانی که موفق به کسب امتیاز لازم شده‌اند شود٬ تاکید کرد: اقدام دانشگاه خوارزمی در عدم پذیرش افرادی که صلاحیت آن‌ها از طریق آزمون و مصاحبهبرای مقطع دکتری تایید شده با بهانه نبود ظرفیت قابل پذیرش نیست.

    وی با یادآوری وعده وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری برای پذیرش دانشجویانی که امتیازات لازم را برای ورود به پردیس دانشگاه خوارزمی در مقطع دکتری کسب کرده‌اند٬ گفت: دادن وعده‌هایی چون پذیرش دانشجویان پذیرفته شده در بهمن ماه یا در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه مذکور نیازمند اقدامی عملی است.

    صابری با بیان اینکه مسئولان وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه خوارزمی باید دانشجویان را در زمینه جذب در دانشگاه قانع کنند٬ تاکید کرد: در تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها چون به تمامی دانشجویان فرصت انتخاب برای تعیین دانشگاه از جهت انصراف از تحصیل یا جابه‌جایی داده‌ شده باید تا سال آینده منتظر اعلام نتایج برای جذب دانشجو ماند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: در صورتی که پردیس دانشگاه خوارزمی مشکلی در جذب دانشجو داشته و به کمیسیون آموزش مجلس ارجاع دهد یا دانشجویان درباره نحوه پذیرش خود شکایتی داشته باشند کمیسیون به این موضوع برای بررسی بیشتر ورود خواهد کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.