آغاز جشنواره تابستانی شبکه مستند

جام جم آنلاین: جشنواره تابستانی شبکه مستند سیما از امروز آغاز می‌شود.

مستند دنیای حشرات که رازهایی از حیات حشرات را به تصویر می‌کشد امروز ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه مستند می‌رود. امشب ساعت ۲۳ مستند «برج سی یرز» از برنامه «مستند سیزده» پخش می‌شود.

این مستند به بررسی برج بزرگ سی یرز که ارتفاع آن برابر چند هواپیمای بزرگ و یکی از عجیب‌ترین برج‌های جهان در امکانات و نوع ساخت است خواهد پرداخت.

علاقه‌مندان به دنیای پرراز و رمز آمریکای وحشی نیز می‌توانند مستند «راه‌آهن» را فردا ساعت ۱۶ از شبکه مستند تماشا کنند.

این مستند به مبارزه اولین راه‌آهن‌سازان در ایالات متحده با بلایای طبیعی و مخالفان ساخت راه‌آهن می‌پردازد و اسرار عجیبی از کشتار کارگران زخمی و اعدام مخالفان بیان می‌کند.

«مرتفع‌ترین پل جهان» نیز در همین هفته و با هدف نمایش بلندترین و یکی از عجیب‌ترین پل‌های دنیا که پایه‌های آن به طرز اعجاب‌آوری بلند ساخته شده‌ است از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و مراحل طراحی و ساخت آن را به تصویر می‌کشد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را سه‌شنبه ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما ببینند و روز چهارشنبه ساعت ۱۶ شاهد مستند داستانی «فانوس دریایی» از شبکه مستند باشند.

«فانوس دریایی» روایت قصه انسان‌هایی است که در جزیره‌ای ناآرام و در میان امواج خروشان اسیر شده‌اند و سعی دارند طرح اولین فانوس‌های دریایی را برای رهایی کشتیرانان از خشم دریا پایه‌ریزی کنند.

از این هفته مجموعه «استیون هاوکینگ» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

«مهاجرت بزرگ» را که حیات عجیب جانورانی که برای بقا کوچ می‌کنند به تصویر می‌کشد هر هفته جمعه ساعت ۱۶ از این شبکه پخش می‌شود.

مستند «جذابیت‌های مرگبار» که به خطرات عجیب، اما جالب و جذاب دنیای طبیعت نزدیک می‌شود نیز جمعه‌ها ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.