آغاز جشنواره تکریم و تجلیل از خیرین مدرسه ساز از ۲۰ اردیبهشت

‘مرتضی رییسی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: این جشنواره با حضور خیرین مدرسه ساز در ۵۰۰ شهر و شهرستان کشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کردبا توجه به اعتبارات مطلوب و مناسبی که دولت در قالب بودجه سال ۹۱ پیشنهاد داده و همچنین گسترش حضور خیرین و نیکوکاران مدرسه ساز، یک رکورد جدیدی در زمینه ساخت و ساز و تجهیز فضاهای آموزشی در کشور در سال ۹۱ به ثبت برسد.

رییسی مهم ترین اقدامات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال ۹۱ را در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین به ویژه ساختار نظام جدید آموزشی – ۶٫۳٫۳ اعلام کرد.

وی در تشریح برنامه ها و سیاست های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال ۹۱، افزود: جهت دهی کلی اعتبارات سازمان نوسازی مدارس – اعتبارات ملی، استانی و کمک های خیرین مدرسه ساز – معطوف به اجرای سند تحول بنیادین و به ویژه آماده کردن مدارس برای استقرار نظام جدید آموزشی کشور است.

رییسی در ادامه اظهار داشت: در کنار این اقدامات، ادامه تخریب و بازسازی مدارس خطرآفرین، مقاوم سازی فضاهای آموزشی کشور، توسعه زیرساخت های ورزش دانش آموزی، توسعه سالن های ورزشی به ویژه در مدارس دخترانه، تکمیل پروژه های نیمه تمام به خصوص در مقطع ابتدایی از جمله اقدامات سازمان نوسازی مدارس در سال جاری است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد در سال تحصیلی آینده و اجرای نظام آموزشی ۶٫۳٫۳ یک سال تحصیلی به دوره ابتدایی اضافه خواهد شد بنابراین تلاش این سازمان این است که بیشترین پروژه تحویلی امسال در مقطع ابتدایی باشد.

وی، تکمیل و افزایش شمار مجتمع های آموزشی، توجه به معماری ایرانی – اسلامی مدارس، افزایش سرانه تجهیزاتی مدارس، توجه ویژه به فناوری های نوین در مدارس، هوشمندسازی و ایجاد زمینه بیشتر برای حضور خیرین و نیکوکاران مدرسه ساز را از دیگر برنامه ها و سیاست های سازمان نوسازی مدارس کشور در سال جاری برشمرد.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۵۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.